Już od kwietnia na polskim rynku dostępne jest belgijskie piwo klasztorne Grimbergen. Wprowadzenie tego piwa jest odpowiedzią firmy Carlsberg Polska na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na oryginalne, autentyczne smaki piwa. Na rynku dostępne będą trzy warianty piwa Grimbergen – Blonde, Double oraz Blanche
„W Polsce zdecydowana większość sprzedaży piwa to piwa jasne, jednak obserwujemy rosnące zainteresowanie segmentem piw specjalnych, które wyróżniają się długą tradycją warzenia i ciekawym smakiem. To stale rosnąca kategoria zarówno w Polsce, jak i zagranicą” - mówi Wojciech Żabiński, Innovation&Speciality Portfolio Director w Carlsberg Polska. „Konsumenci chętnie wybierają piwa z krajów o długich, piwnych tradycjach, takich jak Belgia oraz zwracają uwagę na autentyczność i jakość trunku. Marka Grimbergen ma bardzo długą historię - jego korzenie sięgają XII wieku. Założyli go mnisi z zakonu Grimbergen i do dziś nadzorują proces warzenia.” – dodaje.
Pierwsze receptury piwa Grimbergen powstały prawie 900 lat temu i przekazywane z pokolenia na pokolenia przetrwały burzliwe dzieje opactwa – aż trzy razy było ono odbudowywane po tym jak doszczętnie trawił je pożar. Obrany na symbol klasztoru Feniks symbolizuje burzliwą historię.
Do sprzedaży w polskich lokalach trafią trzy warianty tego wyjątkowego piwa – Blonde, Double oraz Blanche. Grimbergen Blonde to najstarsza receptura. Ma złocistą barwę i gęstą, kremową pianę. Wrażliwsi koneserzy wyczują w trunku ciekawą nutę przyprawową oraz delikatne aromaty skórki pomarańczy i karmelizowanego cukru. Jest to bardzo aromatyczne piwo o owocowej nucie i intensywnym smaku.
Grimbergen Double, piwo podwójnej fermentacji, wyróżnia się ciemną, mahoniową barwą. Delikatnie słodkie, z wyraźnie wyczuwalnym dodatkiem owocowych nut korzennych, jest piwem o wyrazistym charakterze. Ma mocno słodowy, bogaty aromat zabarwiony nutą czekolady i karmelu. Ostatni z wariantów, Grimbergen Blanche, to orzeźwiające piwo pszeniczne, naturalnie mętne i o jasnozłotej barwie. Delikatną goryczkę przełamują nuty cytrusów, wanilii, karmelu i bergamotki.
Piwo Grimbergen będzie na początek serwowane w specjalnie wybranychlokalach gastronomicznych w największych miastach Polski. W swoim segmencie jest ono pozycjonowana jako marka superpremium skierowana do poszukujących wyjątkowości i jakości konsumentów.
Wprowadzenie marki na rynek Polski wspierane będzie działaniami
marketingowymi w miejscu sprzedaży oraz działaniami na stronie
internetowej oraz w mediach społecznościowych. Ponadto przygotowano
specjalną platformę konsumencką – Bractwo Feniksa – po rejestracji
otrzymają oni dostęp do unikalnych treści, a także dodatkowych korzyści w
lokalach partnerskich. Za działania PR, social media oraz adaptację
materiałów BTL związanych z wprowadzeniem marki na polski rynek,
odpowiedzialne są agencje grupy WALK.
Komentarze
Prześlij komentarz