Sprzedaż marki Sobieski na rynku USA w 2008 roku była największa z pośród wszystkich oferowanych tam wódek, bez względu na kategorię cenową
Sprzedaż wódki Sobieski - najlepiej sprzedającej się polskiej
wódki poza granicami kraju (wg lipcowego Drinks International) -
osiągnęła największą, 410 proc. dynamikę wzrostu na rynku amerykańskim.
Zgodnie z danymi dostarczanymi przez The IWSR (The International Wine
and Spirit Record), firmę specjalizującą się z zbieraniu danych dot.
rynku alkoholowego na świecie, sprzedaż Sobieskiego osiągnęła imponujący
poziom 255 tys. dziewięciolitrowych kartonów (50 tys.
dziewięciolitrowych kartonów w 2007 r.)
„Wyniki Sobieskiego w Stanach potwierdzają nie tylko walory
jakościowe i smakowe naszego najlepszego polskiego trunku, siódmej marki
wódki premium na świecie, ale również podkreślają niezwykłe
umiejętności marketingowe i dystrybucyjne Grupy Belvedere. Sukces marki
Sobieski, w przeciągu zaledwie dwóch lat od naszego pojawienia się na
najbardziej konkurencyjnym rynku na świecie, jest tym bardziej godny
odnotowania, że rywalizujemy z wieloma starszymi markami, o ugruntowanej
pozycji rynkowej, a także w momencie spowolnienia na bardzo wymagającym
rynku amerykańskim. Sprzedaż w pierwszym półroczu tego roku udowadnia,
że mamy do czynienia ze stałym wzrostem i możemy oczekiwać kolejnych
imponujących liczb. Wszystko wskazuje na to, że Sobieski na dobre zdobył
serca amerykańskich konsumentów” – powiedział Krzysztof Tryliński,
dyrektor generalny Grupy Belvedere.
Wprowadzeniu wódki Sobieski na rynek amerykański w 2007 roku
towarzyszyła zintegrowana kampania marketingowa pod przewodnim hasłem:
„Truth in Vodka” („Cała prawda o wódce”). Głównym celem działań było
przekonanie amerykańskich klientów do tego, że nie muszą płacić zbyt
wysokich sum za wyjątkowy trunek kategorii premium. Zadanie jakie
postawili przed sobą twórcy kampanii, to nakłonienie konsumentów do
skoncentrowania się na zawartości butelki – wódce doskonałej jakości, a
nie na chwytliwym haśle reklamowym czy opakowaniu.
Od końca kwietnia br. ambasadorem marki Sobieski na świecie został
znany aktor i producent filmowy Bruce Willis, który przez okres czterech
lat będzie promował królewską markę na wybranych rynkach europejskich, a
także w Chinach, gdzie za kilka lat Grupa Belvedere ma zamiar
sprzedawać Sobieskiego na poziomie kilkunastu milionów litrów rocznie.
Już we wrześniu gwiazdor Hollywood planuje odwiedzić Polskę, kolebkę Sobieskiego.
Belvedere
Komentarze
Prześlij komentarz