Notowana na warszawskiej giełdzie spółka CD Projekt RED S.A. przedstawiła strategię rozwoju wszystkich segmentów swojej działalności na lata 2012-2015. Publikacja dokumentu jest przełomowym wydarzeniem w historii Grupy, która od momentu połączenia Optimusem w maju 2010 r. nie informowała o swoich długoletnich planach
„Do tej pory komunikowaliśmy się głównie z naszymi klientami. Uczestnicy rynku kapitałowego potrzebują znacznie więcej informacji dotyczących zarówno bieżącej działalności, jak i planów Spółki. Odpowiedzią na te potrzeby jest opublikowana przez nas Strategia.” – powiedział Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED.
Celem Grupy CD Projekt RED jest wejście do ścisłej światowej czołówki firm tworzących najlepsze gry wideo, posiadając jednocześnie jedną z najpopularniejszych globalnych platform cyfrowej dystrybucji gier PC. Planowane jest również rozszerzenie działalności o nowe segmenty cyfrowej rozrywki.
„W segmencie produkcji gier dzięki realizacji strategii chcemy wejść do trójki najbardziej uznanych producentów gier RPG na świecie. Spółka będzie posiadać dwie globalne linie topowych gier wydawanych jednocześnie, na nie mniej niż dwie platformy sprzętowe każda. Właśnie rozpoczynamy pracę nad naszą drugą serią. W strategii zaprezentowaliśmy harmonogram wydawniczy tytułów na najbliższe cztery lata, który zawiera dwie topowe, światowe premiery.” – mówi Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED. Dzięki temu do końca 2015 roku spółka chce sprzedać 10 milionową kopię gry wyprodukowanej we własnym studio.
W segmencie cyfrowej dystrybucji należąca do CD Projekt RED spółka GOG planuje wprowadzenie do oferty nowszych gier oferowanych w wyższych cenach detalicznych. Zakładany jest wzrost tego biznesu w latach 2012 i 2013 na poziomie przynajmniej 100 proc. rocznie. Celem spółki jest osiągniecie pozycji drugiej na świecie niezależnej platformy cyfrowej dystrybucji gier PC oferującej stopniowo produkty we wszystkich kategoriach cenowych, a nie jak obecnie specjalizacja w klasycznych tytułach.
Zarząd Grupy stawia równie ambitne cele przed spółką CD Projekt, która zajmuje się dystrybucją gier i filmów na terenie Polski. W ciągu kilku najbliższych lat rentowność netto spółki ma wzrosnąć do 7 proc. przy jednoczesnym zwiększeniu skali prowadzonej działalności. Realizacja celu będzie oparta na dywersyfikacji portfolio dystrybucyjnego o nowe kategorie spoza segmentu gier komputerowych oraz na uruchomieniu segmentów działalności opartych o nowe modele biznesowe.
„Przedstawienie strategii w czteroletnim horyzoncie jest ruchem odważnym, ale okres ten jest nieprzypadkowy. Wierzę, że po osiągnięciu założonych celów CD Projekt RED będzie w zupełnie innym miejscu.”- podsumowuje Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED.
- CD Projekt RED planuje do końca 2015 r. sprzedać 10 milionowy egzemplarz gry własnej produkcji.
- GOG.com wejdzie w segment nowszych gier i chce podwajać wielkość swojego biznesu w latach 2012 i 2013
- Władze spółki zaproponowały kształt programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników zakładający przyznanie im możliwości objęcia akcji Spółki po wypracowaniu w sumie 177 mln zł zysku netto w latach 2012-2014.
Źródło: CD Projekt RED
Komentarze
Prześlij komentarz