W roku 2011 całkowita sprzedaż whisky z The Scotch Whisky Society wzrosła o 10 procent. w stosunku do roku 2010, podczas gdy eksport aż o 27 procent. Przyczyniła się do tego rosnąca popularność whisky poza granicami rodzimego rynku jak i otwarcie 3 nowych placówek na świecie tj. w Polsce, Szwecji i Kanadzie
Stowarzyszenie The Scotch Malt Whisky Society (SMWS), butelkujące jedne
z najlepszych i najrzadszych whisky na świecie podsumowało swoje wyniki
sprzedaży osiągnięte w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku.
Jednocześnie Towarzystwo pokusiło się o podsumowanie wyników i danych
dotyczących eksportu whisky na świecie z uwzględnieniem rynku polskiego.
Wyniki SMWS
W roku 2011 całkowita sprzedaż wzrosła o 10% w stosunku do roku 2010, podczas gdy eksport aż o 27%. Przyczyniła się do tego rosnąca popularność whisky poza granicami rodzimego rynku jak i otwarcie 3 nowych placówek na świecie tj. w Polsce, Szwecji i Kanadzie.
Największym rynkiem zbytu poza Wielką Brytanią są Stany Zjednoczone, kolejne miejsca zajął Tajwan i Japonia, wyprzedzając Francję, która w latach poprzednich stanowiła jeden z czołowych kierunków eksportu.
Dzięki otwarciu nowych filii rośnie liczba członków Stowarzyszenia poza granicami Wielkiej Brytanii, mimo, iż globalna ich liczba utrzymywała się na mniej więcej stałym poziomie ok. 26 tysięcy. Systematycznie rośnie też liczba kobiet będących członkami Stowarzyszenia, w Wielkiej Brytanią stanowią już 15%.
„Bardzo mnie cieszy fakt, że szlachetna whisky doskonale broni się przed finansowym kryzysem i polityką zaciskania pasa prowadzoną w wielu krajach na świecie. Z satysfakcją mogę stwierdzić, że odnosi się to także do polskiego rynku” mówi Stephen Swinney, Dyrektor The Scotch Malt Whisky Society w Polsce.
Produkty – Single cask single malt SMWS
W ciągu 12 miesięcy roku 2011 Stowarzyszenie zakupiło i zabutelkowało 267 beczek unikalnej whisky single cask, single malt.
W roku 2011 najpopularniejszą single cask, single malt whisky czyli whisky z pojedyńczej beczki i jednego destylatu okazała się whisky numerze 99.13 „Exotic scenes in a Bedouin tent'- Egzotyczne sceny w namiocie Beduinów”. Jest to niezwykle żadka, 31 letnia whisky, z regionu Highland, leżakowana w beczce typu refill hogshead, pochodząca z destylarni zamkniętej w 1983 roku.
Olbrzymim wyróżnieniem dla Stowarzyszenie SMWS było zdobycie 12 nagród w konkursie ‘Independent Bottler’s Challenge’ (Konkurs dla Niezależnych Gorzelni) organizowanym przez prestiżowy brytyjski magazyn „Whisky” i uzyskanie zaszczytnego tytuł ‘Ikona Whisky’ jako Niezależna Gorzelnia Roku 2011.
„Pierwszy rok naszej działalności w Polsce możemy uznać za udany. Mile zaskoczyła nas fascynacja rodzimych konsumentów ofertą naszej whisky. Nawiązaliśmy też współpracę z liczącymi się na rynku specjalistami w dziedzinie whisky, w tym na przykład z Domem Whisky w Jastrzębiej Górze oraz +One Bar w warszawskim hotelu Intecontinental dzięki czemu nasze ekskluzywne single cask, single malt whisky może cieszyć szerokie grono miłośników whisky” mówi Stephen Swinney, Dyrektor Generalny The Scotch Malt Whisky Society w Polsce.
Polski rynek szkockiej whisky
Według danych UK Trade & Investment (brytyjskiej, rządowej organizacji handlu) polski rynek szkockiej whisky rozwija się w szybszym tempie niż francuski, niemiecki, włoski czy hiszpański. W ciągu zaledwie jednego roku export „szkockiej” do Polski wzrósł z 29 milionów GBP w 2010 roku do 43 milionów GBP w 2011 (wzrost o 48%).
(Więcej danych na www.ukti.gov.uk)
Światowy rynek whisky
W roku 2011 eksport szkockiej whisky wzrósł o 23% w skali roku i osiągnął rekordową wartość 4,23 miliarda GBP. USA nadal pozostaje głównym rynkiem zbytu poza Wielką Brytanią, wartość eksportu w roku 2011 wyniosła wyniosła 654 miliony funtów brytyjskich, co daje wzrost o 31% w stosunku do analogicznego okresu roku minionego, na drugim miejscu plasuje się Francja, gdzie sprzedaż wzrosła o 27% do wartości 535 milionów funtów.
Kraje rozwijające się stają się coraz ważniejszymi rynkami dla producentów whisky. W roku 2011 najszybciej rozwijał się eksport „szkockiej” do takich krajów jak Singapur (44%), Tajwan (45%) i Brazylia (48%). Rynek polski nadal pozostaje poza pierwszą dziesiątką.
Aby zaspokoić rosnący od kilku lat popyt na szkocką whisky na świecie gorzelnie i dystrybutorzy poczynili znaczące inwestycje w rozwój produkcji. W ciągu ostatnich 4 lat wartość nakładów przekroczyła 1 miliard funtów brytyjskich.
(Dane zebrane przez Scotch Whisky Association www.scotch-whisky.org.uk).
Wyniki SMWS
W roku 2011 całkowita sprzedaż wzrosła o 10% w stosunku do roku 2010, podczas gdy eksport aż o 27%. Przyczyniła się do tego rosnąca popularność whisky poza granicami rodzimego rynku jak i otwarcie 3 nowych placówek na świecie tj. w Polsce, Szwecji i Kanadzie.
Największym rynkiem zbytu poza Wielką Brytanią są Stany Zjednoczone, kolejne miejsca zajął Tajwan i Japonia, wyprzedzając Francję, która w latach poprzednich stanowiła jeden z czołowych kierunków eksportu.
Dzięki otwarciu nowych filii rośnie liczba członków Stowarzyszenia poza granicami Wielkiej Brytanii, mimo, iż globalna ich liczba utrzymywała się na mniej więcej stałym poziomie ok. 26 tysięcy. Systematycznie rośnie też liczba kobiet będących członkami Stowarzyszenia, w Wielkiej Brytanią stanowią już 15%.
„Bardzo mnie cieszy fakt, że szlachetna whisky doskonale broni się przed finansowym kryzysem i polityką zaciskania pasa prowadzoną w wielu krajach na świecie. Z satysfakcją mogę stwierdzić, że odnosi się to także do polskiego rynku” mówi Stephen Swinney, Dyrektor The Scotch Malt Whisky Society w Polsce.
Produkty – Single cask single malt SMWS
W ciągu 12 miesięcy roku 2011 Stowarzyszenie zakupiło i zabutelkowało 267 beczek unikalnej whisky single cask, single malt.
W roku 2011 najpopularniejszą single cask, single malt whisky czyli whisky z pojedyńczej beczki i jednego destylatu okazała się whisky numerze 99.13 „Exotic scenes in a Bedouin tent'- Egzotyczne sceny w namiocie Beduinów”. Jest to niezwykle żadka, 31 letnia whisky, z regionu Highland, leżakowana w beczce typu refill hogshead, pochodząca z destylarni zamkniętej w 1983 roku.
Olbrzymim wyróżnieniem dla Stowarzyszenie SMWS było zdobycie 12 nagród w konkursie ‘Independent Bottler’s Challenge’ (Konkurs dla Niezależnych Gorzelni) organizowanym przez prestiżowy brytyjski magazyn „Whisky” i uzyskanie zaszczytnego tytuł ‘Ikona Whisky’ jako Niezależna Gorzelnia Roku 2011.
„Pierwszy rok naszej działalności w Polsce możemy uznać za udany. Mile zaskoczyła nas fascynacja rodzimych konsumentów ofertą naszej whisky. Nawiązaliśmy też współpracę z liczącymi się na rynku specjalistami w dziedzinie whisky, w tym na przykład z Domem Whisky w Jastrzębiej Górze oraz +One Bar w warszawskim hotelu Intecontinental dzięki czemu nasze ekskluzywne single cask, single malt whisky może cieszyć szerokie grono miłośników whisky” mówi Stephen Swinney, Dyrektor Generalny The Scotch Malt Whisky Society w Polsce.
Polski rynek szkockiej whisky
Według danych UK Trade & Investment (brytyjskiej, rządowej organizacji handlu) polski rynek szkockiej whisky rozwija się w szybszym tempie niż francuski, niemiecki, włoski czy hiszpański. W ciągu zaledwie jednego roku export „szkockiej” do Polski wzrósł z 29 milionów GBP w 2010 roku do 43 milionów GBP w 2011 (wzrost o 48%).
(Więcej danych na www.ukti.gov.uk)
Światowy rynek whisky
W roku 2011 eksport szkockiej whisky wzrósł o 23% w skali roku i osiągnął rekordową wartość 4,23 miliarda GBP. USA nadal pozostaje głównym rynkiem zbytu poza Wielką Brytanią, wartość eksportu w roku 2011 wyniosła wyniosła 654 miliony funtów brytyjskich, co daje wzrost o 31% w stosunku do analogicznego okresu roku minionego, na drugim miejscu plasuje się Francja, gdzie sprzedaż wzrosła o 27% do wartości 535 milionów funtów.
Kraje rozwijające się stają się coraz ważniejszymi rynkami dla producentów whisky. W roku 2011 najszybciej rozwijał się eksport „szkockiej” do takich krajów jak Singapur (44%), Tajwan (45%) i Brazylia (48%). Rynek polski nadal pozostaje poza pierwszą dziesiątką.
Aby zaspokoić rosnący od kilku lat popyt na szkocką whisky na świecie gorzelnie i dystrybutorzy poczynili znaczące inwestycje w rozwój produkcji. W ciągu ostatnich 4 lat wartość nakładów przekroczyła 1 miliard funtów brytyjskich.
(Dane zebrane przez Scotch Whisky Association www.scotch-whisky.org.uk).
Komentarze
Prześlij komentarz