Przejdź do głównej zawartości

Avicii i Ericsson sfinalizowali największą muzyczną współpracę w historii

Avicii — DJ, producent muzyczny i muzyk w jednym — udostępnił „społecznościowy” utwór powstały w wyniku bezprecedensowej współpracy ludzi z całego świata. Partnerami projektu są firma Ericsson, At Night Management oraz Universal Music Sweden


Projekt „X You” trwał blisko siedem tygodni. W jego ramach ponad 4000 osób z całego globu nadsyłało fragmenty muzyki. Co tydzień Avicii dokonywał selekcji, zaś śledzący całe przedsięwzięcie fani oddawali głosy na te fragmenty, które chcieliby usłyszeć w finalnym utworze, który na zakończenie projektu Avicii stworzył w swoim studio w Los Angeles. Udostępniony w Internecie utwór został odtworzony już niemal milion razy.
To bezprecedensowe przedsięwzięcie stanowi doskonałą ilustrację przemian, jakie zaszły w branży muzycznej. Dotąd branża rozrywkowa polegała na rozwiązaniach mobilnych, łączach szerokopasmowych oraz infrastrukturze chmury wyłącznie w celach dystrybucji i konsumpcji muzyki. Projekt „X You” unaocznia, że zasoby te mogą również być wykorzystane w procesie tworzenia i produkcji.
Utwór miał oficjalną premierę podczas Mobile World Congress 2013 w Barcelonie. Hans Vestberg, prezes firmy Ericsson, zaprezentował projekt, mówiąc: „To wydarzenie może zmienić sposób, w jaki współpracujemy na całym świecie. Muzyka to jeden z pierwszych obszarów, którego oblicze zostało odmienione przez sieci społecznościowe, współpracę i nowoczesne technologie. Tą samą drogą podążają teraz telewizja, książkowy rynek wydawniczy i w ogóle cała branża rozrywkowa”.
Również Avicii zabrał głos w sprawie projektu: „Uważam, że to bardzo fajne, że ludzie będą mogli usłyszeć ten kawałek w radio, wiedząc, że wszyscy wzięli udział w jego powstaniu. Pięć lat temu nie byłoby to możliwe. Ale teraz cały świat może współpracować nad wspólnym projektem. Wyobraźcie sobie tylko, co będzie możliwe za pięć, dziesięć lat, kiedy wszyscy ludzie z całego świata będą ze sobą połączeni”.
Sieci i technologie społecznościowe znajdują się teraz w samym centrum naszego codziennego życia i naszej pracy. Pracownicy ConsumerLabu firmy Ericsson są zdania, że wsparcie społecznościowe w realizacji projektów jest obecnie bardzo silną tendencją. Wymusza ona zmiany w sposobie myślenia przedsiębiorstw, a jednocześnie pozwala na urzeczywistnienie nowych rodzajów pomysłów.
Avicii, drugi na liście najbardziej wpływowych muzyków przed trzydziestką na świecie wgForbesa, stworzył utwór „X You”. Wykorzystał do tego 13 tysięcy fragmentów nadesłanych  przez 4000 osób ze 140 krajów.
Firma Ericsson wspierała projekt jako przykład nowego modelu biznesowego wykorzystującego współpracę w społeczeństwie sieciowym.
Żródło: Ericsson



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zobacz wyniki, zdjęcia i nagranie z oficjalnego ważenia zawodników przed KSW 35

Poznaj strzelecki celownik termowizyjny SCT „RUBIN”

Gorąca sesja zniewalająco pięknej Joanny Krupy

Agnieszka Wasilewska powalczy o koronę Miss Globe 2015

Poznaj najlepsze hity na Sylwestra 2016

Poznaj wielokalibrowy karabin wyborowy TOR używany przez snajperów GROM

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski