To szczególny rok dla
szwedzkiego producenta samochodów Volvo. Poza wprowadzeniem
zapowiadającego nową gamę modelową XC90 to także rok jubileuszowy. Tej
jesieni mija 60 lat od kiedy samochody Volvo są sprzedawane w Stanach
Zjednoczonych
Wyjątkowe okazje
wymagają wyjątkowej oprawy. I tej również nie zabrakło podczas unikalnej
imprezy w sercu miasteczka-studia filmowego wytwórni Paramount Pictures
w Los Angeles. Trzystu właścicieli samochodów Volvo, przedstawicieli
sieci sprzedaży oraz mediów na terenie hollywoodzkiego studia przywitał
słynny prezenter i miłośnik motoryzacji Jay Leno. Tę scenerię wybrano
nieprzypadkowo – otoczenie studia filmowego podkreślało wpływ samochodów
Volvo na amerykańską kulturę.
Wisienką
na torcie były prezentowane auta, które odegrały kluczową rolę w
historii Volvo. Pokazano pierwszy model wyposażony w dach – PV4 z 1928
r., PV444 z 1955 r. – pierwszy model eksportowany do USA, P1800S z 1967
r. – czyli filmowe auto słynnego Rogera Moore’a z serialu „Święty” oraz
najnowszy flagowy SUV XC90.
W
uliczkach studia Paramount zwiedzających kusiły witryny miejsc
prezentujących historyczne materiały dotyczące marki. W Volvo Cars Art
Gallery obejrzeć można było serię zdjęć inspirowanych twórczością
Juliusa Shulmana – amerykańskiego fotografa architektury. Zdjęcia z
danych lat oraz te zrobione współcześnie i stylizowane, tak aby
przypominać oryginały podkreślały drogę, jaką przez lata przeszła marka
Volvo.
Goście mieli także możliwość
poznania kreacji reklamowych z dawnych lat z kolekcji Volvo Cars History
Museum. Audiofilów przyciągnął Bowers & Wilkins Listening Room,
gdzie w odosobnionej przestrzeni mogli docenić kunszt technologii
wykorzystywanej do tworzenia 1,400-watowego system nagłośnienia
montowanego w najnowszym Volvo XC90.
Od wielu pokoleń marka Volvo zajmuje wyjątkowe miejsce w sercach Amerykanów – powiedział Lex Kerssemakers, prezes amerykańskiego oddziału Volvo Cars. Wielu
z nich pamięta czasy wożenia przez rodziców na tylnej kanapie ich
Volvo. Inni w szwedzkim aucie uczyli się prowadzić. Z nimi wszystkimi
pragniemy dziś uczcić doświadczenia z naszą marką poznając nowe spektrum
doznań z obcowania z Volvo, które jest bardziej luksusowe niż
kiedykolwiek.
Komentarze
Prześlij komentarz