Czy podobne upodobania smakowe partnerów mogą "wróżyć" związkowi szczęśliwą przyszłość? Czy bylibyśmy skłonni zrezygnować z dalszego spotykania się z naszym wybrankiem serca, gdybyśmy dowiedzieli się, że lubi zupełnie inne smaki? Najnowsze badanie marki Knorr dowodzi, że smak odgrywa w naszym życiu, w tym w naszych miłosnych relacjach, ogromną rolę. Wspólne smaki łączą, nawet na całe życie
Wiek, miejsce zamieszkania, zarobki... albo ulubione dania? O co powinniśmy spytać, poznając potencjalnego wybranka serca? Badanie przeprowadzone przez markę Knorr nie pozostawia złudzeń - aby przekonać się, czy to będzie właśnie On/Ona, warto poznać upodobania smakowe tej drugiej osoby. Raport z badania przeprowadzonego na zlecenie marki Knorr przez Edelman Berland1.
Szukasz idealnego partnera? Poznaj najpierw jego… smak!
Jak pokazują wyniki badania, wierzymy, że podobne upodobania smakowe mogą przyczynić się do zbudowania szczęśliwego związku. Aż 78% badanych uznałoby swoich partnerów za bardziej atrakcyjnych, gdyby mieli te same upodobania smakowe. Warto więc już na pierwszej randce zwracać uwagę na to, po co sięga nasz wybranek - słodkie czy słone? Pikantne czy łagodne? Być może dzięki temu dowiemy się o nim o wiele więcej, niż sam chciałby nam powiedzieć, bo aż 69% ankietowanych wierzy, że istnieje zależność między naszą osobowością a naszymi preferencjami smakowymi.
Co więcej, 29% badanych uznało za nieatrakcyjne, gdy partner zamawia w restauracji danie przez nich nielubiane. Jednocześnie 24% uczestników badania przyznało, że prosi kelnera o danie, którego nie lubi, tylko po to, by zaimponować partnerowi na pierwszej randce.
Co więcej, 29% badanych uznało za nieatrakcyjne, gdy partner zamawia w restauracji danie przez nich nielubiane. Jednocześnie 24% uczestników badania przyznało, że prosi kelnera o danie, którego nie lubi, tylko po to, by zaimponować partnerowi na pierwszej randce.
Aby życie miało smak!
Smak może więc odegrać kluczową rolę w relacjach międzyludzkich, w budowaniu związku. Nic więc dziwnego, że większość z nas nie wyobraża sobie życia bez smaku - aż 90% ankietowanych osób twierdzi, że życie bez smaku byłoby nudne.
Nakarm mnie, czyli eksperyment marki Knorr
By zobaczyć, czy powyższe wnioski mają odzwierciedlenie w rzeczywistości, marka Knorr postanowiła przeprowadzić społeczny eksperyment. Dobrała w pary zupełnie obcych sobie ludzi, biorąc pod uwagę jedynie ich ulubione jedzenie. Następnie, dla każdej z par przygotowała kolację, podczas której jej uczestnicy musieli spełnić tylko jeden warunek… nawzajem się nakarmić.
Jak się później okazało, dla niektórych była to nieco niezręczna sytuacja, jednak inni uznali ją za doskonały pretekst do…flirtu!
Jedna z par, jeszcze w trakcie jedzenia zaczęła się całować…
Jak się później okazało, dla niektórych była to nieco niezręczna sytuacja, jednak inni uznali ją za doskonały pretekst do…flirtu!
Jedna z par, jeszcze w trakcie jedzenia zaczęła się całować…
Inna poszła nawet o krok dalej…
Rezultaty eksperymentu przedstawia materiał filmowy zatytułowany „Miłość od pierwszego zasmakowania”, którego reżyserką jest Tatia Pilieva:
Badanie, jak również film dokumentujący eksperyment, to część globalnej kampanii marki Knorr - „Miłość od pierwszego zasmakowania”.
Aby sprawdzić, jakim typem smakosza jesteśmy, warto skorzystać z quizu „Spod jakiego smaku jesteś?”, dostępnego na stronie: www.przepisy.pl/magazyn/milosc-od-pierwszego-zasmakowania/quiz-i-film. Znajdziemy tam też przepisy, dzięki którym możemy sprawdzić, czy nasz wybranek to właśnie ten Jedyny.
Aby sprawdzić, jakim typem smakosza jesteśmy, warto skorzystać z quizu „Spod jakiego smaku jesteś?”, dostępnego na stronie: www.przepisy.pl/magazyn/milosc-od-pierwszego-zasmakowania/quiz-i-film. Znajdziemy tam też przepisy, dzięki którym możemy sprawdzić, czy nasz wybranek to właśnie ten Jedyny.
1 Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie marki Knorr i Edelman Berland w grudniu 2015, poprzez ankietę internetową na grupie 12 123 osób z: Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Indonezji, Niemiec, Francji, Kanady, Meksyku, RPA, Filipin, Argentyny i Chin (n= 1000 respondentów dla każdego kraju. We wszystkich krajach próba jest reprezentatywna ze względu na wiek, płeć, region).
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie marki Knorr przez Edelman Berland. W globalnej ankiecie online udział wzięło ponad 12 000 osób z różnych krajów świata, w tym: Argentyny, Brazylii, Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indonezji, Meksyku, Filipin, Republiki Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych (w każdym z tych krajów przebadano ponad 1000 respondentów). Badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2015 roku, a wyniki opierają się na odpowiedziach osób stanowiących reprezentatywną grupę badanych w każdym z krajów pod względem wieku, płci oraz rynku regionalnego.
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie marki Knorr przez Edelman Berland. W globalnej ankiecie online udział wzięło ponad 12 000 osób z różnych krajów świata, w tym: Argentyny, Brazylii, Kanady, Chin, Francji, Niemiec, Indonezji, Meksyku, Filipin, Republiki Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii oraz Stanów Zjednoczonych (w każdym z tych krajów przebadano ponad 1000 respondentów). Badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2015 roku, a wyniki opierają się na odpowiedziach osób stanowiących reprezentatywną grupę badanych w każdym z krajów pod względem wieku, płci oraz rynku regionalnego.
Komentarze
Prześlij komentarz