Polska branża piwna w ostatnim kwartale 2012 zanotowała spadek sprzedaży o 0,5%. Całkowita wielkość sprzedaży piwa w roku 2012 wyniosła 37,8 mln hl. Ostatni kwartał był również trudniejszy dla Kompanii Piwowarskiej, która także odnotowała spadek sprzedaży. To jednak dynamika sprzedaży KP od początku roku finansowego była wyższa od branżowej, co przełożyło się na roczną sprzedaż 14,2 mln hl.. . NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE Wielkość polskiego rynku piwa: 37,8 mln hl* – spadek w ostatnim kwartale po dobrych wynikach w pierwszej połowie roku Udział rynkowy Kompanii Piwowarskiej stabilny na poziomie 38% Znaczny spadek poziomu optymizmu konsumenckiego Spodziewane podwyżki kosztów produkcji w 2013 r . *) wszystkie podane wielkości na bazie GUS i danych wewnętrznych KP Wyniki sprzedaży Polska branża piwna zamknęła rok kalendarzowy 2012 słabymi wynikami sprzedaży w drugiej połowie roku następującymi po wzroście charakteryzującym pier