YouTube przedstawił polski ranking najchętniej oglądanych spotów reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami wideo (tzw. prerolli). O miejscu w rankingu zdecydowało zaangażowanie internautów – to jak chętnie oglądali daną reklamę, nie pomijając jej przed zakończeniem
Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku.
Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod tym względem reklam przedstawia się następująco:
1. Tic Tac - Gooooooooool
2. T-Mobile - Świąteczne Prezenty
3. Samsung - Galaxy S III
4. Kinder Bueno - reklama kinowa
5. Raffaello - więcej niż tysiąc słów
6. Diverse - Front or back - your choice
7. Alior - gwarancja najniższej raty
8. Ferrero Rocher - Magia Świąt
9. Desperados - Są dni...
10. Infiniti - Infiniti FX
TrueView jest wyjątkowym formatem reklamowym – reklamodawca płaci wyłącznie za pełne wyświetlenia, a jednocześnie na bieżąco otrzymuje informacje o zaangażowaniu odbiorców danego spotu. Nie powinno więc dziwić, że jest to obecnie najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Korzysta z niego ponad 70% reklamodawców – komentuje Tomasz Czudowski odpowiedzialny za rozwój sprzedaży YouTube w Polsce.
Format ten jest także doceniany przez użytkowników YouTube. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos dla YouTube, aż 9 na 10 odbiorców przekazów reklamowych preferuje TrueView ponad wszystkie inne formaty.
Zródlo: Google/YouTube
Komentarze
Prześlij komentarz