Dzięki możliwościom branży
e-commerce współczesne kobiety prowadzące dom i wychowujące
dzieci nie muszą
rezygnować z aktywnego zarabiania. Ty również możesz
zostać e-businesswoman i
uruchomić sklep internetowy. Niezależność finansowa,
bycie własnym szefem i
elastyczna praca w domu w
dowolnych godzinach są na wyciągnięcie ręki
Internet
to obecnie wielki rynek wart 16 mld zł w zasięgu ręki każdego kto
posiada w domu komputer podłączony do globalnej sieci. Czy
rzeczywiście kobiety prowadzące dom, a w dodatku często
wychowujące dzieci są w stanie zawojować e-biznes? Duża liczba
kobiet, które odniosły sukces w e-commerce pokazuje, że tak, ale
oczywiście wymaga to zaangażowania, odpowiedniego pomysłu i
zaplecza. – „Na pewno wiele kobiet od razu zapyta o koszty i
znajomość zagadnień programowania i słusznie. Jednak obecnie mamy
na rynku oferty kompleksowych platform, które pozwalają na szybkie
uruchomienie sklepu internetowego bez zaawansowanej wiedzy
informatycznej. Ponadto koszt takiego rozwiązania jest niewielki
dzięki wygodnej opłacie abonamentowej“ – mówi Przemysław
Marciniak, odpowiedzialny za platformę sklepową Click Shop w
firmie home.pl.
Jakie
korzyści daje sklep internetowy?
Sklep
internetowy to przede wszystkim oszczędność
pieniędzy w porównaniu do prowadzenia sklepu tradycyjnego. Nie
trzeba wynajmować atrakcyjnego pomieszczenia, zatrudniać obsługi
itp. Ponadto jest to oszczędność czasu.
Sprzedażą można zarządzać przez wygodny panel
administracyjny o dogodnej dla siebie porze. Sklep internetowy jest
dostępny w sieci 24 godziny na dobę,
przez 7 dni w tygodniu, dzięki czemu możemy mieć więcej klientów
z całej Polski, a nawet z zagranicy.
Po
pierwsze pomysł
Istotnym
elementem przed rozpoczęciem samego
procesu realizacji naszego przedsięwzięcia jest jasne określenie
pomysłu. Może to być rozszerzenie dotychczasowej sprzedaży
ubranek w serwsie
aukcyjnym (oprogramowanie zazwyczaj posiada możliwość integracji
z Allegro), może to być również sprzedaż nieznanej w Polsce
marki odzieżowej lub własnoręcznie wykonywanych ozdób. Każdy
pomysł warto przemyśleć i sprawdzić konkurencje z jaką
przyjdzie się nam zmierzyć.
Co
dalej?
Kolejnym
krokiem będzie zadbanie o zaplecze techniczne, dzięki któremu
klienci będą mogli przeglądać i kupować towary.
Istnieją programy, które w szczególny
sposób pomogą zarządzać sklepem i łączą w sobie
elementy potrzebne do zbudowania witryny internetowej. Co więcej
platformy takie jak Click Shop
zapewniają wsparcie na każdym etapie budowania e-biznesu, w
tym przypadku eksperci są do dyspozycji użytkowników 24 godziny na
dobę, przez 7 dni w tygodniu, co może być
bardzo pomocne dla kobiet, które wcześniej nie miały styczności
z stronami internetowymi poza przeglądaniem sieci. Takie
rozwiązanie będzie również dobrym wyborem na początek bo
pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy. Koszty dzierżawionego
oprogramowania to ok. 40-80 zł
miesięcznie, kiedy ceny dedykowanego sklepu zaczynają się od
kilku tysięcy zł.
Czy
to już koniec?
Po
przygotowaniu wszystkich powyższych punktów musisz jeszcze zadbać
o towar. Na początek nie musi to być duża transza, w
zależności od charakteru produktów magazyn można ulokować w
mieszkaniu. Jeśli chodzi o inne kwestie, o których musisz pomyśleć
są to dostawy i system płatności. W tym temacie pomocne może
okazać się wybrane oprogramowanie sklepu, np. Click Shop zapewnia
obsługę obu wspomnianych elementów przez partnerów na
preferencyjnych warunkach.
Efekty
przyjdą z czasem
Tworząc sklep
internetowy nie można nastawiać się na błyskawiczny biznes,
jednak zaangażowanie poświęcane na rozwój będzie procentować.
Na początku sprzedaży sklep może obsłużyć jedna osoba wraz
z rozwojem może okazać się, że
potrzebujesz pomocy, a wtedy można zatrudnić koleżanki i razem
prowadzić dochodowy e-biznes nie tracąc elastycznych godzin pracy i
możliwości decydowania o kształcie firmy.
Źródło: home.pl
Komentarze
Prześlij komentarz