Przejdź do głównej zawartości

Posty

Konstruktorzy z WAT-u opracowali sposób na piratów drogowych

Naukowcy z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie skonstruowali laserowy prędkościomierz, który pozwoli policji precyzyjnie mierzyć prędkość pojedynczego pojazdu. W przeciwieństwie do innych urządzeń tego typu, nieuczciwi kierowcy nie będą mogli lasera oszukać Urządzenie polskich konstruktorów w odróżnieniu od często używanych przez policję prędkościomierzy radarowych - do pomiaru prędkości pojazdu używa światła laserowego, które precyzyjnie pozwala celować z dużą dokładnością w konkretny pojazd. Sygnały lasera wysyłane w kierunku pojazdu będą tworzyły kod, którego nie będą mogli podrobić piraci drogowi, którzy chcieliby zakłócić pomiar. Jak wyjaśnił w rozmowie z PAP Jacek Wojtanowski z Instytutu Optoelektroniki WAT, laserowy prędkościomierz wysyła w kierunku pojazdu błyski światła i na podstawie informacji o tym, kiedy światło zostanie odbite od danej powierzchni, oblicza odległość od obiektu. Odległość mierzona jest wiele razy na sekundę i na tej podstawie ustalana je...

500 metrów nad przepaścią, czyli obejrzyj wyczyn słynnego linoskoczka Nika Wallenda

To będzie niezwykłe widowisko. Słynny linoskoczek Nik Wallenda, jako pierwsza osoba w historii przejdzie bez zabezpieczenia po linie rozpiętej między brzegami Wielkiego Kanionu Kolorado. Nieustraszony akrobata dokona tej spektakularnej próby prawie 500 metrów nad ziemią. Transmisja wydarzenia na żywo odbędzie się w nocy z 23 czerwca na 24 czerwca o godz. 02.00 na Discovery Channel Nik Wallenda chodzenie po linie trenuje od drugiego roku życia, dlatego brawurowe wyczyny ma we krwi. Kontynuuje sięgającą XVIII stulecia rodzinną tradycję, kiedy jego przodkowie zachwycali widzów w cyrkach w całych Austro-Węgrzech. Dziadek Nika, „Wielki” Karl Wallenda rozsławił nazwisko rodziny na całym świecie, podejmując się przez prawie 50 lat swojej kariery wielu karkołomnych wyzwań. Zginął w wieku 73 lat, przechodząc na linie rozpiętej pomiędzy dwoma budynkami w Portoryko. To jemu Nik zadedykuje przejście przez Wielki Kanion Kolorado. Wnuk „Wielkiego Karla” w ciągu ostatni...

Poznaj Top 5 najlepszych strzelców Bundesligi 2012/2013

Stefan Kiessling z Bayer Leverkusen został królem strzelców Bundesligi sezonu 2012/2013. Niemiec z dwudziestoma pięcioma bramkami wyprzedził na podium o jedno trafienie Roberta Lewandowskiego z Borussii Dortmund Na trzecim miejscu zestawienia najlepszych strzelców Bundesligi sezonu 2012/2013 uplasował się  Alexander Meier z Eintrachtu Frankfurt z 16 golami, a kolejne miejsca należą do Vedada Ibiševića (VfB Stuttgart) oraz Mario Mandžukića (Bayern Monachium). Obaj strzelił w niemieckiej lidze 15 goli. Top 5 n ajlepsi strzelcy Bundesligi 2012/2013: 1.  Stefan Kiessling (Bayer Leverkusen) 25 goli 2. Robert Lewandowski (Borussia Dortmund) 24 goli 3. Alexander Meier (Eintracht Frankfurt) 16 goli 4. Vedad Ibišević (VfB Stuttgart) -15 goli 5. Mario Mandžukić (Bayern Monachium)-15 goli

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski

Już od kwietnia na polskim rynku dostępne jest belgijskie piwo klasztorne Grimbergen. Wprowadzenie tego piwa jest odpowiedzią firmy Carlsberg Polska na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na oryginalne, autentyczne smaki piwa. Na rynku dostępne będą trzy warianty piwa Grimbergen – Blonde, Double oraz Blanche „ W Polsce zdecydowana większość sprzedaży piwa to piwa jasne, jednak obserwujemy rosnące zainteresowanie segmentem piw specjalnych, które wyróżniają się długą tradycją warzenia i ciekawym smakiem. To stale rosnąca kategoria zarówno w Polsce, jak i zagranicą ” -  mówi Wojciech Żabiński, Innovation&Speciality Portfolio Director w Carlsberg Polska.  „ Konsumenci chętnie wybierają piwa z krajów o długich, piwnych tradycjach, takich jak Belgia oraz zwracają uwagę na autentyczność i jakość trunku. Marka Grimbergen ma bardzo długą historię -  jego korzenie sięgają XII wieku. Założyli go mnisi z zakonu Grimbergen i do dziś nadzorują proces wa...

Avicii i Ericsson sfinalizowali największą muzyczną współpracę w historii

Avicii — DJ, producent muzyczny i muzyk w jednym — udostępnił „społecznościowy” utwór powstały w wyniku bezprecedensowej współpracy ludzi z całego świata. Partnerami projektu są firma Ericsson, At Night Management oraz Universal Music Sweden Projekt „X You” trwał blisko siedem tygodni. W jego ramach ponad 4000 osób z całego globu nadsyłało fragmenty muzyki. Co tydzień Avicii dokonywał selekcji, zaś śledzący całe przedsięwzięcie fani oddawali głosy na te fragmenty, które chcieliby usłyszeć w finalnym utworze, który na zakończenie projektu Avicii stworzył w swoim studio w Los Angeles. Udostępniony w Internecie utwór został odtworzony już niemal milion razy. To bezprecedensowe przedsięwzięcie stanowi doskonałą ilustrację przemian, jakie zaszły w branży muzycznej. Dotąd branża rozrywkowa polegała na rozwiązaniach mobilnych, łączach szerokopasmowych oraz infrastrukturze chmury wyłącznie w celach dystrybucji i konsumpcji muzyki. Projekt „X You” unaocznia, że zasoby te mogą równ...

Poznaj najpopularniejsze spoty reklamowe TrueView na YouTube w 2012 roku

YouTube przedstawił polski ranking najchętniej oglądanych spotów reklamowych wyświetlanych przed właściwymi materiałami wideo (tzw. prerolli). O miejscu w rankingu zdecydowało zaangażowanie internautów – to jak chętnie oglądali daną reklamę, nie pomijając jej przed zakończeniem Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku. Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod tym względem reklam przedstawia się następująco: 1.  Tic Tac - Gooooooooool 2.  T-Mobile - Świąteczne Prezenty 3.  Samsung - Galaxy S I...

Kobiety napędzają rynek smartfonów wynika z badania Ericsson ConsumerLab

Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z usług  mobilnych na smartfonach. 60% kobiet w Europie Zachodniej korzysta z sieci społecznościowych poprzez smartfony (adekwatnie 52% mężczyzn)  – według badania Ericsson ConsumerLab Kobiety, które od lat są intensywnymi użytkowniczkami telefonów komórkowych, wyprzedzają mężczyzn pod względem  zachowań związanych z używaniem smartfonów. Korzystają z nich do załatwiania codziennych spraw. W skali globalnej używają usługi SMS aktywniej niż panowie. 77% wysyła i odbiera fotografie, 59% korzysta z mediów społecznościowych, 24% używa aplikacji jako biletów lub kart wstępu, a 17% realizuje kupony za pomocą smartfonów. Najaktywniejsze w wysyłaniu wiadomości tekstowych są Rosjanki, Egipcjanki  i Turczynki.  Kobiety  przodują pod względem wysyłania i odbierania fotografii w rozwiniętych krajach Azji (87% kobiet vs 79% mężczyzn). W Europie Zachodniej aż 60% użytkowniczek smartfonów korzysta z sieci społeczno...