W Volvo Car Group powstał rewolucyjny projekt bardzo lekkich akumulatorów, które istotnie poprawią wydajność samochodów elektrycznych. Nowe baterie wykorzystują nanostruktury, kondensatory o dużej pojemności oraz włókna węglowe – dlatego są znacznie lżejsze od tradycyjnych akumulatorów, bardziej wydajne, zajmują mniej miejsca w samochodzie i są przyjazne środowisku Akumulatory to obecnie najsłabsze ogniwo w procesie rozwoju samochodów elektrycznych i hybrydowych. Są ciężkie, drogie, mają stosunkowo niewielką pojemność i nie można ich dowolnie kształtować. Odpowiedzią na te problemy jest najnowszy projekt współfinansowany ze środków unijnych, którym kieruje londyński Imperial College. Wśród pozostałych ośmiu członków grupy badawczej Volvo jest jedynym producentem samochodów. Badania trwały trzy i pół roku. W ich wyniku powstały specjalne panele, w które wyposażono eksperymentalny egzemplarz Volvo S80. Akumulator w pokrywie bagażnika? Nowe rozwiązanie to p...