Firma Royal Unibrew Polska zapytała Polki o ich preferencje dotyczące alkoholi. Z przeprowadzonych badań wynika, że kobiety najchętniej sięgają po wino oraz piwo smakowe, natomiast nadal względnie małym powodzeniem cieszą się mocne alkohole
Co piją kobiety
Alkoholem najbardziej preferowanym przez kobiety jest zdecydowanie
wino, po które sięga 43 proc. respondentek. W drugiej kolejności kobiety
sięgają po piwo oraz drinki i aperitify (taki sam procent wskazań – 33
proc.). Piwa smakowe znalazły się na trzecim miejscu – sięga po nie co
czwarta Polka (25 proc. wskazań). Względnie małym zainteresowaniem
uczestniczek badania cieszą się mocne alkohole: wódkę wybrało 20 proc.
badanych, a koniak, gin, whisky i brandy – 19 proc. Najmniejszą liczbę
wskazań otrzymały likiery i ajerkoniaki – 5 proc. oraz nalewki – 2 proc.
Stosunek do nowości
Po nowe, nieznane alkohole sięga 39 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn,
przy czym najchętniej po nowości sięgają młode (18-34 l.) mieszkanki
wielkich miast. Kobiety chcą próbować nowych smaków najczęściej z
ciekawości (91 proc. wskazań), a niewielki odsetek także wtedy, gdy
zostaną przez kogoś poczęstowane (5 proc. wskazań). Natomiast brak
zainteresowania nowymi alkoholami respondentki uzasadniały przede
wszystkim tym, że mają już swój ulubiony alkohol (60 proc. wskazań)
oraz faktem, że rzadko spożywają napoje alkoholowe – 15 proc. badanych.
Składniki sukcesu
Sięgając po nowe alkohole, uczestniczki badania najchętniej wybrałyby
napoje o niewielkiej lub średniej zawartości alkoholu. Zdecydowana
większość, bo aż 63 proc. badanych pań, najchętniej wybrałoby słaby
alkohol (1 – 8 % alk.), a 27 proc. nieco mocniejszy, o zawartości
alkoholu (9 – 21% alk.). Chęć spróbowania nowych mocnych napojów
alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 21% deklaruje jedynie 10
proc. respondentek (wśród mężczyzn aż 57 proc.).
Wybierając smak nowego napoju, Polki najchętniej napiłyby się
alkoholu półsłodkiego (45 proc. wskazań) lub słodkiego (37 proc.
wskazań). Natomiast mężczyźni uczestniczący w badaniu jako najbardziej
atrakcyjne do wypróbowania wskazywali alkohole z goryczką lub gorzkie
(26 proc. wskazań), półsłodkie (24 proc.) albo wytrawne (23 proc.)
Z kolei wybierając pomiędzy nowym napojem alkoholowym musującym i
niemusującym, zdecydowana większość badanych najchętniej sięgnie po
napój niemusujący – 67 proc. respondentek i 79 proc. respondentów.
Komentarz Radosława Kasyka – Dyrektora Marketingu Royal Unibrew Polska
W Polsce podział rynku alkoholowego jest bardzo wyraźny, konsumenci
rozróżniają bowiem trzy główne kategorie - piwo, wino oraz wódkę, a
dopiero później w świadomości Polaków pojawiają się inne alkohole.
Natomiast analizując wyniki przeprowadzonych badań można zauważyć, że
na rynku napojów alkoholowych, zwłaszcza kobiecych, jest jeszcze wiele
miejsce dla nowych, nieznanych trunków. Podczas gdy oferta męskich
alkoholi zawsze była szeroka, kobiety często musiały iść na kompromis.
Dla tych, które nie przepadają za smakiem piwa, wymyślono piwo smakowe, a
te, które nie lubią wódki lub innych mocnych alkoholi - sięgają po
drinki.
Na Zachodzie natomiast od kilku lat wzrost sprzedaży notują napoje
niskoalkoholowe produkowane z owoców – cider oraz perry, które stanowią
alternatywę dla wszystkich tych, które nie przepadają za smakiem piwa i
do tej pory szukali wyjścia w postaci piw smakowych lub lekkich drinków.
Dużą popularność zyskuje zwłaszcza cider – produkowany z
przefermentowanego soku jabłkowego. W samej Wielkiej Brytanii w ciągu
ostatnich pięciu lat wartość sprzedaży cidera wzrosła o 60 proc.,
zapewniając mu czwarte miejsce na rynku, po piwie, winie i wódce.
Badanie zostało przeprowadzone przez IQS-Quant Group na zlecenie
Royal Unibrew Polska w dniach 22-23 lutego 2011 na grupie 1000 osób
spożywających alkohol.
Royal Unibrew A/S jest drugą co do wielkości grupą w
branży piwnej oraz największym eksporterem piwa w Skandynawii. Główna
siedziba firmy mieści się w Faxe, w Danii. W skład Grupy Royal Unibrew
wchodzi 11 browarów oraz jedna firma produkująca napoje. W Danii Grupa
posiada 2 browary: Faxe, i Ceres, na Litwie jest właścicielem marki
Kalnapilis, a na Łotwie - Lacplesa oraz rozlewni napojów Cido. W Polsce
posiada 100% udziałów w browarach w Łomży i Jędrzejowie. Marki
sprzedawane przez Royal Unibrew w Polsce to między innymi piwa: Łomża,
Faxe, Strzelec, Rybnicki, Cooler i Korona Książęca.
Komentarze
Prześlij komentarz