Przejdź do głównej zawartości

Jakie alkohole preferują Polki

Firma Royal Unibrew Polska zapytała Polki o ich preferencje dotyczące alkoholi. Z przeprowadzonych badań wynika, że kobiety najchętniej sięgają po wino oraz piwo smakowe, natomiast nadal względnie małym powodzeniem cieszą się mocne alkohole   


Co piją kobiety

Alkoholem najbardziej preferowanym przez kobiety jest zdecydowanie wino, po które sięga 43 proc. respondentek. W drugiej kolejności kobiety sięgają po piwo oraz drinki i aperitify (taki sam procent wskazań – 33 proc.). Piwa smakowe znalazły się na trzecim miejscu – sięga po nie co czwarta Polka (25 proc. wskazań). Względnie małym zainteresowaniem uczestniczek badania cieszą się mocne alkohole: wódkę wybrało 20 proc. badanych, a koniak, gin, whisky i brandy – 19 proc. Najmniejszą liczbę wskazań otrzymały likiery i ajerkoniaki – 5 proc. oraz nalewki – 2 proc.

Stosunek do nowości

Po nowe, nieznane alkohole sięga 39 proc. kobiet i 41 proc. mężczyzn, przy czym  najchętniej po nowości sięgają młode (18-34 l.) mieszkanki wielkich miast. Kobiety chcą próbować nowych smaków  najczęściej z ciekawości (91 proc. wskazań), a niewielki odsetek także wtedy, gdy zostaną przez kogoś poczęstowane (5 proc. wskazań). Natomiast brak zainteresowania nowymi alkoholami respondentki uzasadniały przede wszystkim tym, że mają już swój ulubiony alkohol  (60 proc. wskazań) oraz faktem, że rzadko spożywają napoje alkoholowe – 15 proc. badanych.

Składniki sukcesu

Sięgając po nowe alkohole, uczestniczki badania najchętniej wybrałyby napoje o niewielkiej lub średniej zawartości alkoholu. Zdecydowana większość, bo aż 63 proc. badanych pań, najchętniej wybrałoby słaby alkohol (1 – 8 % alk.), a 27 proc. nieco mocniejszy, o zawartości alkoholu (9 – 21% alk.). Chęć spróbowania nowych mocnych napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 21% deklaruje jedynie 10 proc. respondentek (wśród mężczyzn aż 57 proc.).

Wybierając smak nowego napoju, Polki najchętniej napiłyby się alkoholu półsłodkiego (45 proc. wskazań) lub słodkiego (37 proc. wskazań). Natomiast mężczyźni uczestniczący w badaniu jako najbardziej atrakcyjne do wypróbowania wskazywali alkohole z goryczką lub gorzkie (26 proc. wskazań), półsłodkie (24 proc.) albo wytrawne (23 proc.)

Z kolei wybierając pomiędzy nowym napojem alkoholowym musującym i niemusującym, zdecydowana większość badanych najchętniej sięgnie po napój niemusujący – 67 proc. respondentek i 79 proc. respondentów.

Komentarz Radosława Kasyka – Dyrektora Marketingu Royal Unibrew Polska

W Polsce podział rynku alkoholowego jest bardzo wyraźny, konsumenci rozróżniają bowiem trzy główne kategorie - piwo, wino oraz wódkę, a dopiero później w świadomości Polaków pojawiają się inne alkohole.

Natomiast analizując wyniki przeprowadzonych badań można zauważyć, że na rynku napojów alkoholowych, zwłaszcza kobiecych, jest jeszcze wiele miejsce dla nowych, nieznanych trunków. Podczas gdy oferta męskich alkoholi zawsze była szeroka, kobiety często musiały iść na kompromis. Dla tych, które nie przepadają za smakiem piwa, wymyślono piwo smakowe, a te, które nie lubią wódki lub innych mocnych alkoholi - sięgają po drinki.

Na Zachodzie natomiast od kilku lat wzrost sprzedaży notują napoje niskoalkoholowe produkowane z owoców – cider oraz perry, które stanowią alternatywę dla wszystkich tych, które nie przepadają za smakiem piwa i do tej pory szukali wyjścia w postaci piw smakowych lub lekkich drinków. Dużą popularność zyskuje zwłaszcza cider – produkowany z przefermentowanego soku jabłkowego. W samej Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich pięciu lat wartość sprzedaży cidera wzrosła o 60 proc., zapewniając mu czwarte miejsce na rynku, po piwie, winie i wódce.

Badanie zostało przeprowadzone przez IQS-Quant Group na zlecenie Royal Unibrew Polska w dniach 22-23 lutego 2011 na grupie 1000 osób spożywających alkohol.

Royal Unibrew A/S jest drugą co do wielkości grupą w branży piwnej oraz największym eksporterem piwa w Skandynawii.  Główna siedziba firmy mieści się w Faxe, w Danii. W skład Grupy Royal Unibrew wchodzi 11 browarów oraz jedna firma produkująca napoje. W Danii Grupa posiada 2 browary: Faxe, i Ceres, na Litwie jest właścicielem marki Kalnapilis, a na Łotwie - Lacplesa oraz rozlewni napojów Cido. W Polsce posiada 100%  udziałów w browarach w  Łomży i Jędrzejowie. Marki sprzedawane przez Royal Unibrew w Polsce to między innymi piwa: Łomża, Faxe, Strzelec, Rybnicki, Cooler i Korona Książęca.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zobacz wyniki, zdjęcia i nagranie z oficjalnego ważenia zawodników przed KSW 35

Poznaj strzelecki celownik termowizyjny SCT „RUBIN”

Gorąca sesja zniewalająco pięknej Joanny Krupy

Agnieszka Wasilewska powalczy o koronę Miss Globe 2015

Poznaj najlepsze hity na Sylwestra 2016

Poznaj wielokalibrowy karabin wyborowy TOR używany przez snajperów GROM

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski