Dokładnie piętnaście lat temu francuska załoga Jean Louis Schlesser i Henri Magne zwyciężyli w Tunisie w
19. Rajdzie Tunezji. Było to trzecie z rzędu zwycięstwo tego
kierowcy-konstruktora i jego Buggy Renault - Elf z napędem na jedną oś w
tej eliminacji. Sukces ten pozwolił Jean-Louis Schlesser'owi na
umocnienie swojej pozycji lidera w nieoficjalnej klasyfikacji Pucharu
Świata Rajdów Terenowych 2000
Nie było to łatwe zwycięstwo - w niedzielę trzeba było czekać do ostatnich metrów ostatniego odcinka aby poznać nazwisko zwycięzcy 19. Rajdu Tunezji. Na starcie ostatniego odcinka przewaga Jean-Louis Schlesser'a nad ścigającą go Niemką Juttą Kleinschmidt wynosiła niecałe 4 minuty i francuski pilot stracił ją już na pierwszych kilometrach, gdy jego samochód ugrzązł w piasku podczas próby ominięcia leżącego na ziemi motocyklisty. Wyprzedzony przez kierującą Mitsubishi Niemkę Jean Louis Schlesser za wszelką cenę próbował odzyskać miejsce lidera przed końcową linią mety.
Nie było to łatwe zwycięstwo - w niedzielę trzeba było czekać do ostatnich metrów ostatniego odcinka aby poznać nazwisko zwycięzcy 19. Rajdu Tunezji. Na starcie ostatniego odcinka przewaga Jean-Louis Schlesser'a nad ścigającą go Niemką Juttą Kleinschmidt wynosiła niecałe 4 minuty i francuski pilot stracił ją już na pierwszych kilometrach, gdy jego samochód ugrzązł w piasku podczas próby ominięcia leżącego na ziemi motocyklisty. Wyprzedzony przez kierującą Mitsubishi Niemkę Jean Louis Schlesser za wszelką cenę próbował odzyskać miejsce lidera przed końcową linią mety.
"Ten ostatni
odcinek jest dokładnym odzwierciedleniem tego, co się działo przez cały
tydzień, powiedział Jean Louis Schlesser po przyjeździe na metę. Codziennie
prowadziłem nieustanną walkę z Juttą i nie mogliśmy sobie pozwolić na
najmniejszy błąd. Trasa edycji 2000 była naprawdę wspaniała" z licznymi
trudnymi technicznie odcinkami. Była to z pewnością jedna z
najostrzejszych tras od wielu lat. Jest to dla mnie jedno z
najpiękniejszych zwycięstw, bo trzeba było walczyć do ostatniej chwili,
dążyć do zwycięstwa unikając wszystkich pułapek. Chciałbym wyrazić
wielkie uznanie dla Henri Magne, który idealnie nas pilotował oraz dla
całego zespołu, który wykonał w terenie naprawdę dobrą robotę. To była
cena tego zwycięstwa"
José Maria Servia i Jean Marie Lurquin, jadący drugim Buggy Renault-Elf, i zajmujący 3. miejsce w klasyfikacji ogólnej zakończyli rajd w Tunisie na 6. pozycji z powodu pęknięcia tylnego amortyzatora.
José Maria Servia i Jean Marie Lurquin, jadący drugim Buggy Renault-Elf, i zajmujący 3. miejsce w klasyfikacji ogólnej zakończyli rajd w Tunisie na 6. pozycji z powodu pęknięcia tylnego amortyzatora.
19. Rajd TUNEZJI : końcowa klasyfikacja ogólna
1) Schlesser/Magne Buggy Schlesser Renault Elf
2) Kleinschmidt/Thörner Mitsubishi - 2-02
3) Delavergne/Dubois Nissan - 4H10-22
4) Henrard/Wagner Buggy VW - 4H47-21
5) Gazzoni/Hilbe Nissan - 4H58-21
6) Servia/Lurquin Buggy Schlesser Renault Elf - 5H00-06
1) Schlesser/Magne Buggy Schlesser Renault Elf
2) Kleinschmidt/Thörner Mitsubishi - 2-02
3) Delavergne/Dubois Nissan - 4H10-22
4) Henrard/Wagner Buggy VW - 4H47-21
5) Gazzoni/Hilbe Nissan - 4H58-21
6) Servia/Lurquin Buggy Schlesser Renault Elf - 5H00-06
Źródło; Renault
Komentarze
Prześlij komentarz