Przejdź do głównej zawartości

Posty

Rok w wyszukiwarce Google, czyli poznaj Czego szukali Polacy w 2011 r.?

W 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, wśród wyszukiwanych osób – „Adele”, a pierwszą Polką na liście okazała się Maja Sablewska-wynika z  Google  Zeitgeist 2011, czyli dorocznego zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Jest ono spojrzeniem na miniony rok ze zbiorowej perspektywy zainteresowań internautów, a jednocześnie swoistym barometrem najważniejszych wydarzeń i najgorętszych trendów. W Polsce w 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, czyli serwis satyryczny tworzony przez internatów. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa „minecraft”, którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata. Wśród wyszukiwanych osób najbardziej rosło zainteresowanie Adele, a pierwszą Polką na tej liście okazała się Maja Sablewska. Wyszukiwania najszybciej zyskujące na popularności w

CD Projekt RED S.A. rozpoczyna prace nad nową serią gier

Notowana na warszawskiej giełdzie spółka CD Projekt RED S.A. przedstawiła strategię rozwoju wszystkich segmentów swojej działalności na lata 2012-2015. Publikacja dokumentu jest przełomowym wydarzeniem w historii Grupy, która od momentu połączenia Optimusem w maju 2010 r. nie informowała o swoich długoletnich planach  „ Do tej pory komunikowaliśmy się głównie z naszymi klientami. Uczestnicy rynku kapitałowego potrzebują znacznie więcej informacji dotyczących zarówno bieżącej działalności, jak i planów Spółki. Odpowiedzią na te potrzeby jest opublikowana przez nas Strategia. ” – powiedział Adam Kiciński, Prezes CD Projekt RED.  Celem Grupy CD Projekt RED jest wejście do ścisłej światowej czołówki firm tworzących najlepsze gry wideo, posiadając jednocześnie jedną z najpopularniejszych globalnych platform cyfrowej dystrybucji gier PC. Planowane jest również rozszerzenie działalności o nowe segmenty cyfrowej rozrywki.  „ W segmencie produkcji gier dzięki realizacji strategii chce

Dwa kontra cztery kółka, czyli Sylwester Szmyd vs. Leszek Kuzaj

To może być interesujące - zgodnie stwierdzili Sylwester Szmyd i Leszek Kuzaj, kiedy z Volvo Wadowscy nadeszła propozycja interdyscyplinarnej konfrontacji: kolarz zawodowy kontra kierowca rajdowy. Wbrew pozorom Sylwester, jeden z najlepszych polskich kolarzy wiele godzin spędza również w samochodzie, a i Leszek, znakomity kierowca sportowy, w ramach treningu kondycyjnego setki kilometrów pokonuje na rowerze. Odwieczny dylemat “dwa czy cztery kółka” miało zatem rozstrzygnąć spotkanie w Krakowie Mocno zmotywowani bohaterowie najpierw sprawdzili swoje umiejętności w samochodach Volvo. Po testach slalomu i awaryjnego hamowania Leszek Kuzaj, wielokrotny rajdowy mistrz Polski, komplementował Sylwestra Szmyda, twierdząc iż jest dojrzałym i dobrym kierowcą, czego najlepszym dowodem było to, że poprawiał się z każdym przejazdem przygotowanych prób. Najpierw skorygowaliśmy pozycję Sylwka za kierownicą - mówił Leszek Kuzaj po zajęciach na płycie dawnego lotniska na krakowskich Czyżynac

Szkocka whisky napędza gospodarkę

W roku 2010 około 1,3 mln turystów odwiedziło 52 gorzelnie szkockiej whisky oraz centra dla turystów otwarte dla publiczności. Prawie dziewięciu na dziesięciu turystów (86,1%) pochodziło spoza Szkocji, a co ciekawe prawie dwie trzecie (62,3%) spoza Wielkiej Brytanii. Gorzelnie szkockiej whisky oraz centra dla turystów stały sie silnym bodźcem wspierającym gospodarkę i rynek pracy, także przyciągającym coraz większą liczbę zagranicznych turystów do Szkocji, wynika z badania przygotowanego przez Stowarzyszenie Szkockiej Whisky1 W roku 2010 około 1,3 mln turystów odwiedziło 52 gorzelnie szkockiej whisky oraz centra dla turystów otwarte dla publiczności. Prawie dziewięciu na dziesięciu turystów (86,1%) pochodziło spoza Szkocji, a co ciekawe prawie dwie trzecie (62,3%) spoza Wielkiej Brytanii. Wskazuje to, że pieniądze pozostawione przez turystów jak i zatrudnienie związane z działalnością „whisky visitors center” (centra dla turystów) dostarczają szkockiej gospodarce

Światowy gigant Warner Bros. Interactive Entertainment wydawcą Wiedźmina

Warner Bros. Interactive Entertainment będzie dystrybutorem gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów w Ameryce Północnej. Umowę z Atari – wcześniejszym wydawcą gry na tym terenie, rozwiązano za porozumieniem stron. Twórcą gier opartych o świat wiedźmiński jest notowana na warszawskiej giełdzie spółka CD Projekt RED Spółki Warner Bros. Interactive Entertainment oraz CD Projekt RED – twórca przebojowej serii gier Wiedźmin – ogłosiły podpisanie umowy dotyczącej dystrybucji gry Wiedźmin 2: Zabójcy królów na konsolę Xbox 360 w USA, Kanadzie oraz Meksyku. Warner Bros. Interactive Entertainment wykorzysta swoje zasoby oraz doświadczanie w sprzedaży oraz marketingu by wesprzeć sprzedaż Wiedźmina 2 na tym obszarze.  Wiedźmin 2 w wersji na konsole Xbox 360 jest adaptacją hitu znanego z komputerów PC. – Nasz zespół dodał do wersji konsolowej Wiedźmina 2 znaczące udoskonalenia, które wykraczają ponad przystosowanie kodu gry do nowej platformy. Dzięki jednej z najnowszych technologii do tworzenia

Gra Wiedźmin 2 w wersji 2.0 oraz Xbox 360 na targach gamescom 2011

Firma CD Projekt RED podsumowała tegoroczne targi gamescom 2011, które odbyły się w Kolonii, w Niemczech. Podczas imprezy  do tytułu najlepszej gry targów został nominowany przez serwis GamingXP Wiedźmin 2 w wersji na Xboxa 360 Nasi fani jak zwykle nie zawiedli, co dla nas jest największym powodem do radości.   – powiedział   Marcin Iwiński   współzałożyciel i członek zarządu CD Projekt RED S.A .   Kino CD Projekt RED mieszczące się w części otwartej dla publiczności odwiedziło prawie 9000 osób! Trzeba dodać, że każdy musiał czekać na swój pokaz w kolejce, jako że ilość miejsc była limitowana, a sala za każdym razem pełna. Wiedźmin 2 w wersji 2.0 oraz na Xboxa 360 wzbudził zainteresowanie nie tylko fanów, ale również i dziennikarzy. Stoisko w części zamkniętej odwiedziło prawie 700 przedstawicieli mediów oraz świata biznesu. Oczywiście zdecydowana większość to dziennikarze z całego świata. Wiedźmin 2   w wersji na Xboxa 360 został nominowany przez serwis GamingXP do tytułu