Volvo
Cars, producent samochodów osobowych segmentu premium, ogłosił
wyniki finansowe osiągnięte w pierwszej połowie 2016 roku. Zysk
operacyjny wyniósł w tym okresie 5,59 mld koron szwedzkich, co
oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy 2015
roku (wtedy było to 1,66 mld SEK). Przychody firmy wzrosły
analogicznie z 75,215 do 83,647 mld koron
Na zdjęciu prezez Volvo Cars Hakan Samuelson
Świetne
wyniki finansowe Volvo Cars to efekt dobrej sprzedaży. W ciągu
pierwszych sześciu miesięcy tego roku sprzedano o 10,5% więcej aut
niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W pierwszym półroczu
Volvo przekazało klientom 256 563 pojazdów, a wzrost
sprzedaży był widoczny na trzech najważniejszych dla marki
rynkach. W Europie sprzedaż wzrosła o 10,3 %, w Stanach
Zjednoczonych aż o 24,8 %, a w Chinach o 6,3 %. (wszystkie te dane
dotyczą zestawienia I-VI.2016 vs I-VI.2015).
Te
liczby pokazują, że zmiany dokonane w Volvo Cars zaczynają
wzmacniać naszą markę – powiedział
Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Ważnym elementem tego sukcesu
jest model XC90. W pierwszym półroczu 2016 roku znalazł on 43911
nabywców, a od chwili premiery w 2015 roku – 84 532. Ten
rezultat jest lepszy od pierwotnych założeń. Trend wzrostowy w
drugiej połowie roku będą kontynuować najnowsze modele S90 i V90.
Dobre
wyniki finansowe, rosnący zysk operacyjny oraz harmonogram
wprowadzania nowych modeli pozwala mi stwierdzić z pełnym
przekonaniem, że bieżący rok będzie rekordowy pod względem
sprzedaży i rentowności –
dodał Hakan Samuelson. Tym
samym Volvo Cars wypełnia swoją wcześniejszą zapowiedź
gruntownej zmiany biznesowej i organizacyjnej, która wzmocni pozycję
naszej firmy jako globalnego producenta samochodów segmentu premium.
Przeczytaj także: Rzeczywistość wirtualna przenika do naszej codzienności
Komentarze
Prześlij komentarz