Szwedzka firma Koenigsegg Automotive AB, założona przez
Christiana von Koenigsegga, konstruktora One:1 – obecnie najszybszej
maszyny dopuszczonej do poruszania się po drogach publicznych –
podpisała 3-letni kontrakt z marką Castrol EDGE. Castrol będzie jedynym
dostawcą oleju w projekcie Koenigsegg One:1 Megacar
Koeniggseg One:1 osiąga 440 km/h, ma
1360 KM mocy i waży... 1360 kg. To dziś oficjalnie najmocniejszy,
najszybszy, najlepiej przyspieszający oraz najefektywniej hamujący
samochód, jaki kiedykolwiek został dopuszczony do ruchu.
„Przy konstruowaniu supersamochodu nie uznawaliśmy żadnych
kompromisów. Tego samego oczekujemy od oleju silnikowego. Po serii
wyczerpujących testów wiemy, że jedynym słusznym wyborem jest Castrol
EDGE. Nasze samochody projektujemy po to, by przekraczały granice
maksymalnych osiągów, a Castrol EDGE daje nam ekstremalną wytrzymałość,
której potrzebujemy” – komentuje świeżo nawiązaną współpracę
Christian von Koenigsegg.
Jego inżynierowie doceniają w Castrol EDGE Titanium FST™ pewność, że
silnik zawsze zareaguje dokładnie tak, jak chcemy. „Gdy myślisz o
rekordzie prędkości, tarcie jest twoim największym wrogiem” – mówi
Koenigsegg. Technologia Titanium FST™ z metaloorganicznymi polimerami
tytanu zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego
ciśnienia. Testy wykazały, że trwałość filmu olejowego jest podwojona,
co zapobiega jego zerwaniu i minimalizuje tarcie, dzięki czemu
maksymalizuje osiągi silnika.
W przypadku One:1 to warunek niezbędny. Samochód może pochwalić się
niesamowitymi parametrami. Silnik V8 o pojemności 5 litrów rozwija moc
1360 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 1371 Nm. Jest to zasługa
specjalnie zaprojektowanych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek,
które potrafią „dmuchać” z siłą 1,8 bara. Współczynnik mocy do masy
wynosi 1:1, przy 100 proc. uzupełnieniu wszystkich płynów oraz
zatankowaniu do połowy 74-litrowego zbiornika. Maszyna przenosi moc na
tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej, automatycznej
skrzyni biegów.
Osiągi tego supersamochodu robią wrażenie. Auto przyspiesza do 400
km/h w czasie zaledwie 20 sekund! To dokładnie taki czas, w jakim
Porsche 918 rozpędza się do… 300 km/h. Na tym jednak nie koniec – One:1
może rozpędzić się do 440 km/h, co sprawia że bije rekord Bugatti Veyron
Super Sport, ustanowiony w czerwcu 2010 roku. Wtedy udało się osiągnąć
431,07 km/h.
Co ciekawe, limitowana edycja 6 egzemplarzy Koenigsegg One:1 została już wyprzedana, razem z prototypem.
Komentarze
Prześlij komentarz