Przejdź do głównej zawartości

Filmy i tablet – duet idealny. Wiadomości z badań firmy Ericsson

W roku 2014 wideo generowało 45% całego ruchu w sieciach mobilnych. Do roku 2020 udział tej kategorii w całości ruchu mobilnego zwiększy się i wyniesie 60%. W ciągu najbliższych 6 lat ilość danych wideo w sieciach mobilnych wzrośnie 13-krotnie. W co drugim europejskim gospodarstwie domowym znajduje się co najmniej jeden tablet-wynika z raportu Mobility Report 2015 

Publikacja Mobility Report 2015 opracowana przez Ericsson wskazuje, że wideo to największa i najszybciej rosnąca kategoria ruchu w sieciach mobilnych. Występuje ona w różnych formach: streamingu, filmów, programów TV, klipów w serwisie Youtube, komunikatorów typu Skype i FaceTime. Szacuje się, że w 2020 roku ta kategoria będzie odpowiadać za ponad połowę całości ruchu mobilnego.
Już teraz można zauważyć rosnącą rolę wideo wśród użytkowników smartfonów i tabletów. W pięciu z sześciu krajów objętych badaniem Mobility Report 2015, aplikacja Youtube jest na pierwszym miejscu pod względem ilości wykorzystywanych danych mobilnych.
Wideo najczęściej oglądamy na tabletach. Na tych urządzeniach ilość danych wykorzystywanych w tym celu jest o 1,6 większa od średniej ilości danych używanych przez ogół populacji posiadającej urządzenia mobilne. Użytkownicy tabletów spędzają na oglądaniu wideo średnio 4 godziny tygodniowo.

Tablety  sa  bardzo często urządzeniami rodzinnymi. Wykorzystuje je kilku użytkowników. W roku 2014 połowa gospodarstw domowych w Europie miała na wyposażeniu przynajmniej jeden tablet. Dwa lata temu znajdował się on zaledwie w co szóstym domu.
„Coraz częściej wideo oglądamy również poza domem, na dworze lub w podróży – tablet jest idealnym urządzeniem do tego typu aktywności” - mówi Arkadiusz Tracz - konsultant ds. strategii rozwoju sieci w Ericsson.

Warto zauważyć, że korzystanie z aktywności innych niż oglądanie materiałów wideo i przeglądanie internetu na tych urządzeniach nie cieszy się dużą popularnością – znacznie chętniej wykorzystujemy do tego smartfony. 
„Użytkownicy tabletów i miłośnicy wideo to duża grupa potencjalnych klientów dla telekomów. Budowanie przez operatorów przewagi marketingowej będzie wymagało udostępnienia usług wideo dla szerokiego grona odbiorców, np. poprzez tworzenie ofert bundle” – dodaje Arkadiusz Tracz.
ŻródloEricsson

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zobacz wyniki, zdjęcia i nagranie z oficjalnego ważenia zawodników przed KSW 35

Poznaj strzelecki celownik termowizyjny SCT „RUBIN”

Gorąca sesja zniewalająco pięknej Joanny Krupy

Agnieszka Wasilewska powalczy o koronę Miss Globe 2015

Poznaj najlepsze hity na Sylwestra 2016

Poznaj wielokalibrowy karabin wyborowy TOR używany przez snajperów GROM

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski