Chcielibyście przeżyć to samo,
co amerykański drifter Matt Powers podczas drugiego Testu Tytanu? Dzięki
nowoczesnej technologii wykorzystanej przez ekipę Castrol EDGE Titanium
Strong Virtual Drift, jest to możliwe. Obejrzyjcie film 360°, zanurzcie
się w wirtualnym świecie i poczujcie, co znaczy prawdziwe wyzwanie
Możliwości, jakie otwiera przed nami
Oculus Rift i inne tego typu urządzenia, od dawna budzą olbrzymie
emocje. Castrol jako pierwszy sięgnął po gogle VR w motoryzacji,
połączył prawdziwy samochód z trasą w wirtualnej rzeczywistości i gdzieś
na styku tych dwóch światów umieścił zawodowego kierowcę. Cały projekt
nakręcił w formie panoramy sferycznej 360 stopni, dzięki czemu wideo
daje szansę doświadczenia niemal na własnej skórze tego, co czuł Matt
Powers, prowadząc Forda Mustanga Roush Stage 3 na pełnej
niebezpieczeństw wirtualnej trasie.
Użytkownik może w nim dowolnie się
obracać. Sam decyduje, co w danym momencie chce oglądać, używając panelu
nawigującego w górnym lewym rogu filmu lub – w wersji mobilnej –
poruszając swoim telefonem lub tabletem tak, by „złapać” możliwie jak
najwięcej punktów widzenia na swoim ekranie. Może spojrzeć w górę, na
dół i swobodnie rozejrzeć się na boki, obserwować manewry, jakie
wykonuje kierowca testowy, „poczuć”, jak blisko różnego rodzaju
przeszkód przejeżdża. To, co zobaczy przed sobą, zależy tylko i
wyłącznie od fantazji programistów, którzy „wgrali” w film swój
wirtualny świat. Wrażenie przebywania w samym sercu wydarzeń jest
niezwykle mocne, bo obraz zmienia się bardzo płynnie.
Sprawdźcie to sami – wsiądźcie na fotel
pilota do Forda Mustanga Matta Powersa i przeżyjcie najlepszą wirtualną
przejażdżkę z kierowcą Titanium Strong Virtual Drift:
Film 360° okazał się nie lada wyzwaniem,
ponieważ wykorzystane w projekcie gogle Oculus Rift z założenia
odnotowują jedynie ruchy naszej głowy i ciała. Inżynierowie Castrol
musieli natomiast połączyć ze sobą gogle wirtualnej rzeczywistości i
samochód. W tym projekcie należało zatem wziąć pod uwagę cały ogrom
dodatkowych danych płynących z pojazdu: informacje o prędkości
samochodu, dane o przyspieszeniu i hamowaniu oraz to, w którą stronę,
jak mocno i jak szybko skręcana jest kierownica. Kluczowe okazało się
przede wszystkim precyzyjne określenie lokalizacji pojazdu w terenie. W
tym celu specjaliści Castrol EDGE zsynchronizowali dane z wewnętrznej
diagnostyki samochodu (OBD2) z GPS-em oraz pomiarami bezwładnościowymi i
kaskiem Powersa, zintegrowanym z goglami Oculus Rift DK2.
Pomocne
okazały się również systemy pozwalające na pomiar przyspieszenia i
prędkości kątowej, co bezpośrednio przekładało się na lokalizację
obiektu w przestrzeni 3D. Bez nich niemożliwe było np. zarejestrowanie i
oddanie w grze w czasie rzeczywistym obrotów 360° i 180° (tzw.
„jotek”), po wykonaniu których kierowca kontynuował jazdę w tym samym
kierunku. Całość rejestrowało ponad 40 kamer GoPro (głównie Hero 3 plus
Black Edition i Hero 4 Black), zamontowanych w kokpicie, na zewnątrz
samochodu czy przytwierdzonych do drona.
Z uwagi na fakt, że Powers poruszał się
na prawdziwym torze, nie było mowy nawet o najmniejszym błędzie. Aby
sprostać wyzwaniu, stworzono 2400 różnych scenariuszy i przetestowano
je, by znaleźć ten najlepszy. Adam Amaral i Glenn Snyder, zaangażowani w
drugi Test Tytanu, sprawdzali system ponad 2 miesiące. „Można
powiedzieć, że zmieniliśmy ten samochód w wielką konsolę do gry” –
skomentował Amaral. Ford Mustang Roush Stage 3, kierowany przez Powersa,
smarowany był olejem Castrol EDGE Titanium FST™ – najbardziej
zaawansowanym technologicznie i najbardziej wytrzymałym do tej pory
olejem Castrol.
Film można obejrzeć na telefonach i tabletach z systemami Android i iOS, a także na przeglądarce Google Chrome.
Więcej informacji: http://edgetitaniumtrials.castrol.com/titaniumtrials
Komentarze
Prześlij komentarz