W sezonie 2015/16 BMW ponownie będzie „dowodzić”
samochodami w FIA Formula E Championship. Drugi sezon serii
wyścigowej rusza w Pekinie 17 października 2015
Futurystyczny sportowy samochód BMW i8 (średnie
zużycie paliwa: 2,1 l/100 km, emisja CO2: 49 g/km) ponownie będzie
w samym środku wydarzeń jako Safety Car w innowacyjnej serii
mistrzowskiej samochodów z napędem elektrycznym. W pełni
elektryczne (a więc i bezemisyjne) BMW i3 (zużycie energii 12,9
kWh, emisja CO2: 0 g/km) będzie pełnić rolę Medical Car, podobnie
jak to miało miejsce w inauguracyjnym sezonie serii. Ponadto podczas
wyścigów Formuły E debiutować będą elektryczne skutery BMW C
evolution oraz BMW X5 xDrive40e plug-in hybrid (średnie spalanie
3,4-3,3 l/100 km, emisja CO2 78-77 g/km) – podobnie jak inne modele
marek należących do BMW Group, w miarę jak dołączać będą do
samochodów BMW i w rodzinie eDrive.
W drugim swym sezonie Formuła E stanie się
„otwartymi mistrzostwami”. W porównaniu z inauguracyjnym
sezonem, gdy wszystkie auta były identyczne, 8 z 10 zespołów
stanie do walki w nowym sezonie z własnymi technologiami. Zmiany
techniczne koncentrować się będą na zespole napędowym – a
szczególnie na silniku elektrycznym, inwerterze, skrzyni biegów i
układzie chłodzenia – co spowoduje, że bolidy będą się różnić
prędkością, brzmieniem i przede wszystkim wydajnością na
dystansie wyścigów.
Kalendarz 2014/15 Formuły E obejmował 11 wyścigów
w 10 krajach na 3 kontynentach. W całej serii wzięło udział 10
zespołów, każdy z dwoma kierowcami za kierownicami
zestandaryzowanych samochodów. Nelson Piquet Jr. zdobył tytuł w
finałowym wyścigu w Londynie – i znalazł własne miejsce w
annałach jako pierwszy mistrz nowej serii wyścigowej.
Nowy sezon rozpocznie się 17 października i znów
obejmie 11 wyścigów w 10 krajach.
Komentarze
Prześlij komentarz