Na rynku pojawiło się właśnie nowe Audi Q7
ultra 3.0 TDI quattro, czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego
modelu z silnikiem diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie
zużycie paliwa – nawet 5,5 l/100 km - ale również powód do obniżenia
ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest
dostępne w sprzedaży
Wydajność nowego silnika jest przełomowa: spalanie wersji 3.0 TDI o
mocy 160 kW (218 KM), w cyklu mieszanym to tylko 5,5 l/100 km. W
konsekwencji tego, nowe Audi Q7 wypada dobrze także pod względem bilansu
środowiskowego – emituje zaledwie 144 g dwutlenku węgla na kilometr. Ze
zużyciem paliwa mniejszym nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednim
modelem, jego wydajność nie ma sobie równych wśród pojazdów konkurencji.
Nowe Audi Q7 jest symbolem „przewagi dzięki technice”: łączy wysoką
wydajność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1
sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h.
Dzięki wykorzystywaniu przez konstruktorów z Ingolstadt najlepszych
rozwiązań technicznych, modele Audi z przydomkiem „ultra“ uzyskują
rekordowe wartości pod względem spalania oraz emisji CO2 i są
najbardziej wydajnymi samochodami w swoich segmentach. W przypadku serii
modelowej Q7, efektywny, wysokoprężny silnik „ultra“, to trzeci wariant
silnikowy, dołączający na rynku europejskim do dwóch jednostek:
3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM).
Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro o mocy 160 kW (218 KM) i momencie
obrotowym 500 Nm dostępnym od 1250 do 3000 obr./min., jest zorientowane
na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i różni się kilkoma detalami od
mocniejszej jednostki 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM). Niezbędnych zmian
dokonano przede wszystkim w sposobie zarządzania silnikiem. Dotyczą one
m.in. pracy pompy wodnej, chłodnicy olejowej oraz procesu spalania.
Komentarze
Prześlij komentarz