W rankingu najcenniejszych marek świata, opracowanym przez firmę doradczą Brand Finance nowym liderem został koncern Google, który na tej pozycji zastąpił Apple. Jak wylicza Brand Finanse w ciągu roku wartość amerykańskiego giganta internetowego wzrosła z 88,1 mld dol. do 109,4 mld dolarów
Dla porównania wartość drugi na liście Apple z 2016 r wynosiła 145,9 mld dol, a obecnie spadła o 27 proc i wynosi 107,1 mld dol. Trzecią pozycję na liście najcenniejszych marek świata 2017 roku zajmuje Amazon. Założony przez Jeffa Bezosa w 1994 roku. Ta spółka akcyjna zajmująca się handlem elektronicznym utrzymał miejsce z 2016 roku. Wtedy wartość marki wynosiła 69,7 mld dol. W tym roku wartość marki wzrosła o 53 proc. i wynosi 106,4 mld dol.
Kolejne miejsca w rankingu najcenniejszych marek świata 2017 roku opracowanym przez Brand Finanse zajęły m.in. marki: AT&T o wartości w 2017 roku 87,016 mld. dol., Microsoft (76,265 mld. dol), Samsung (66,219 mld. dol.), Verizon (65,875 mld. dol) oraz Walmart (62,496 mld.dol.).
10 Najcenniejszych marek świata 2017 roku:
Kolejne miejsca w rankingu najcenniejszych marek świata 2017 roku opracowanym przez Brand Finanse zajęły m.in. marki: AT&T o wartości w 2017 roku 87,016 mld. dol., Microsoft (76,265 mld. dol), Samsung (66,219 mld. dol.), Verizon (65,875 mld. dol) oraz Walmart (62,496 mld.dol.).
10 Najcenniejszych marek świata 2017 roku:
1. Google Wartość marki w 2017 r.: 109,5 mld dol.
2. Apple Wartość marki w 2017 r.: 107,1 mld dol.
2. Amazon Wartość marki w 2017 r.:106,4 mld dol.
3. AT&T Wartość marki w 2017 r.: 87,016 mld. dol.
5. Microsoft Wartość marki w 2017 r.: 76,265 mld. dol
6. Samsung Wartość marki w 2017 r.: 66,219 mld. dol.
7. Verizon Wartość marki w 2017 r.; 65,875 mld. dol
8. Walmart Wartość marki w 2017 r.;62,496 mld.dol.
9. Facebook Wartość marki w 2017 r.;61,998 mld.dol.
10. ICBC Wartość marki w 2017 r.:47,832 mld.dol.
3. AT&T Wartość marki w 2017 r.: 87,016 mld. dol.
5. Microsoft Wartość marki w 2017 r.: 76,265 mld. dol
6. Samsung Wartość marki w 2017 r.: 66,219 mld. dol.
7. Verizon Wartość marki w 2017 r.; 65,875 mld. dol
8. Walmart Wartość marki w 2017 r.;62,496 mld.dol.
9. Facebook Wartość marki w 2017 r.;61,998 mld.dol.
10. ICBC Wartość marki w 2017 r.:47,832 mld.dol.
Źródło: Forbes/Brand Finanse/własne
Komentarze
Prześlij komentarz