Audi po raz kolejny udoskonaliło swoją
opancerzoną limuzynę. Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA)
we Frankfurcie nad Menem, koncern z Ingolstadt zaprezentuje model A8 L
Security – najbezpieczniejsze Audi wszechczasów. Pojazd będzie
odpowiadał kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym
obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych
Wytrzymałość opancerzonej limuzyny Audi po raz kolejny została
podniesiona. Dla przykładu: klatkę bezpieczeństwa nowego Audi A8 L
Security wykonano z bardzo odpornych materiałów – włókien aramidowych,
specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco,
która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę. Inżynierowie Audi
udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały
samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9. Jego
odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV 2010
(Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security
spełniała wymogi klasy VR 7.
Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód pod specjalnym
nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim projekcie ze
ściśle tajnym, chronionym zakładem, gdzie niemal wszystkie prace
wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w tej
luksusowej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w
bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem
zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi. Na życzenie, Audi
dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system
wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz
system awaryjnej wentylacji. Audi oferuje w tym modelu nie tylko
standardowe rozwiązania podnoszące komfort, jak na przykład tylne fotele
z wysuwanym podnóżkiem, ale spełnia również indywidualne życzenia
klientów.
Audi A8 L Security zajmuje w swoim segmencie wyjątkowe miejsce. Dzięki
napędowi quattro, to jedyna luksusowa limuzyna ze stałym napędem na
cztery koła, oferowana jako pojazd opancerzony bezpośrednio przez
producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział aluminium w karoserii,
jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest wyjątkiem wśród konkurencji,
ładowność tego wyjątkowego pojazdu to nawet 600 kg.
Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z dwóch silników: 4.0
TFSI – jednostkę V8 biturbo generującą moc 320 kW (435 KM) i moment
obrotowy 600 Nm lub silnik wolnossący W 12 FSI o mocy 368 kW (500 KM) i
momencie obrotowym 625 Nm. Wydajność momentu obrotowego jest olbrzymia, a
prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na właściwości
opon, dających możliwość dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw.
flat running). Całe podwozie oraz stały napęd na cztery koła quattro
dostosowano specjalnie do surowych wymogów bezpieczeństwa.
Komentarze
Prześlij komentarz