Przejdź do głównej zawartości

Nowe BMW i4 o napędzie czysto elektrycznym dla klasy średniej premium

BMW i4, to pierwszy model BMW Group o napędzie czysto elektrycznym dla klasy średniej premium, który łączy dynamikę jazdy, sportowo-elegancki design i jakość premium, a także komfort i funkcjonalność czterodrzwiowego Gran Coupé z bezemisyjną mobilnością. Zapowiada tym samym nową erę radości z jazdy





Technologia napędowa BMW i4 wyznacza nowe standardy w zakresie gęstości mocy, wydajności i zasięgu podczas bezemisyjnej jazdy. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokonapięciowy zostały opracowane całkowicie od nowa. Razem tworzą one technologię BMW eDrive piątej generacji, dzięki której BMW Group dokonuje kolejnego znaczącego postępu w dziedzinie napędów elektrycznych. Technologia BMW eDrive piątej generacji od 2020 roku będzie wprowadzana najpierw w BMW iX3, a następnie w BMW iNEXT i BMW i4. Opracowany dla BMW i4 silnik elektryczny generuje moc maksymalną na poziomie 390 kW (530 KM), która jest równa mocy silnika V8 w obecnych modelach BMW z silnikiem spalinowym. Jego spontaniczne oddawanie mocy pomaga BMW i4 uzyskiwać doskonałe osiągi i nadzwyczajnie wysoką wydajność.

Istotnym elementem napędu BMW eDrive piątej generacji jest również nowo zaprojektowany akumulator wysokonapięciowy wykorzystujący najnowszą technologię ogniw akumulatorowych. Opracowana dla BMW i4 wersja akumulatora wysokonapięciowego charakteryzuje się wyjątkowo płaską konstrukcją i zoptymalizowaną gęstością energii. Przy wadze około 550 kilogramów osiąga pojemność energetyczną wynoszącą około 80 kWh. Dzięki temu BMW i4 uzyskuje zasięg oscylujący wokół 600 kilometrów.



Produkcja czysto elektrycznego BMW i4 rozpocznie się w 2021 roku, po czym model stopniowo będzie wprowadzany na światowe rynki motoryzacyjne. Produkcja nowego modelu będzie odbywać się w głównym zakładzie firmy w Monachium, w którym powstawać będzie między innymi BMW serii 3 Limuzyna z konwencjonalnym silnikiem spalinowym oraz z hybrydowym napędem plug-in, BMW serii 3 Touring z napędem konwencjonalnym, a od lata 2020 roku także z napędem hybrydowym plug-in, BMW serii 4 Coupé i BMW M4 Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,0-9,3 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 227-213 g/km). Oprócz sportowo-eleganckiej stylistyki BMW i4, to czterodrzwiowe coupé charakteryzuje się imponującymi osiągami. Pierwsze Gran Coupé marki BMW i przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 4,0 s i osiąga prędkość maksymalną ponad 200 km/h.



Elastyczna konstrukcja pojazdu, płaski, nisko umieszczony akumulator wysokonapięciowy oraz kompaktowa technologia napędowa otwierają szerokie możliwości realizacji specyficznej dla danego modelu stylistyki. BMW i4 łączy charakterystyczne proporcje czterodrzwiowego coupé z typowymi cechami stylistycznymi modelu marki BMW i.  Dynamicznie wydłużone linie i precyzyjne ukształtowanie powierzchni idą w parze z aerodynamicznie zoptymalizowanymi cechami nadwozia oraz specyficznymi dla BMW i akcentami na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wysoki komfort wsiadania i wysiadania dla pasażerów z tyłu oraz przestronne wnętrze z możliwością wszechstronnego wykorzystania zapewniają wysoką funkcjonalność na co dzień i podczas długich podróży. Tym samym BMW i4 można jednoznacznie zidentyfikować jako BMW Gran Coupé – i równie wyraźnie jak pojazd elektryczny.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zobacz wyniki, zdjęcia i nagranie z oficjalnego ważenia zawodników przed KSW 35

Poznaj strzelecki celownik termowizyjny SCT „RUBIN”

Gorąca sesja zniewalająco pięknej Joanny Krupy

Agnieszka Wasilewska powalczy o koronę Miss Globe 2015

Poznaj najlepsze hity na Sylwestra 2016

Poznaj wielokalibrowy karabin wyborowy TOR używany przez snajperów GROM

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski