Walentynki na stałe
zagościły nie tylko do naszego świątecznego kalendarza, ale także
portfela. Według Barometru Providenta, średnio na ten cel zamierzamy w
tym roku wydać 100 zł
Choć zwyczaj obchodzenia Walentynek
przywędrował do nas z Zachodu dopiero pod koniec XX wieku, cieszy się on
popularnością i zdobywa nowych sympatyków. Jak wynika z Barometru
Providenta – cyklicznego badania Polaków, 58 proc. osób będących w
stałym związku, planuje świętować Walentynki, obdarowując ukochaną osobę
upominkiem, lub organizując tego dnia romantyczną atrakcję. Dla młodych
to ważna okazja do okazywania sobie uczuć.
Zauważyć można, że cenią to święto w
równym stopniu kawalerowie i panny, jak również pozostający w związku
małżeńskim. Świadczyć to może o tym, że ta okazja wykorzystywana jest
zarówno do wzbudzenia zainteresowania potencjalnego partnera, jak i
pielęgnowania uczuć osób w stałych związkach – mówi Karolina Łuczak, Kierownik ds. Komunikacji w Provident Polska.
Jednak, jak pokazują badania dla 50
proc. Polaków Walentynki nie są ważnym świętem. Taka opinia przeważa
wśród osób w wieku powyżej 40 lat oraz osób rozwiedzionych.
Bycie romantycznym kosztowniejsze dla panów
Według badania prawie połowa Polaków
przeznaczy na ten cel więcej niż 100 zł. Osoba posiadająca stałego
partnera na walentynkowe atrakcje planuje przeznaczyć blisko 107 zł.
Warto przy tym zauważyć, że mężczyźni wydadzą średnio o 10 proc. więcej
niż kobiety.
Na szerszy gest zdobędzie się tylko 2
proc. badanych – z myślą o swojej sympatii zamierzają wydać 500 zł lub
więcej. Dotyczy to przede wszystkim relacji osób w wieku powyżej 40 lat,
które pragną przeżyć drugą młodość w kolejnym związku – dodaje Przemysław Kasza z działu badań Provident Polska.
„Barometr Providenta” to cykliczne
badanie Polaków, które pozwala na lepsze zrozumienie zachowań i decyzji
finansowych konsumentów. Badanie zrealizował PBS w dniach 22-24.01.2016
r. na ogólnopolskiej próbie n=1000 Polaków w wieku 15+.
Źródło: Provident
Komentarze
Prześlij komentarz