Już od połowy stycznia
na sklepowych wystawach królują pluszowe serduszka i plastikowe amorki.
To znak, że zbliżają się walentynki - dla jednych marketingowy chwyt zza
oceanu, dla innych – święto miłości. Jak Polacy spędzają ten dzień? Co
chcieliby dostać w prezencie, a co sami kupują swojej drugiej połówce?
Wonga.com, firma oferująca komfortowe pożyczki przez Internet, w ramach
kampanii „Ważne momenty w życiu” zbadała zwyczaje walentynkowe Polaków.
Pragmatycy czy romantycy?
Wyniki badania przeprowadzonego przez
Instytut Ipsos na zlecenie wonga.com pokazują, że aż połowa z nas
planuje w tym roku sprawić ukochanej osobie upominek z okazji dnia
świętego Walentego. Okazuje się, że to nie prezenty liczą się
dla nas najbardziej! Aż 73% ankietowanych stwierdziło, że najważniejsze w
walentynkowej randce jest wspólne świętowanie ze swoją drugą połówką.
12% badanych uznało, że ważne jest, żeby dobrze znać osobę, z którą
idziemy na randkę. Jedynie 8% respondentów wskazało że w walentynkowym
wieczorze istotny jest ładny ubiór, a 7% - udany wybór prezentu.
Romantyczne podejście Polaków przejawia się także w odpowiedziach na
pytanie o to, jak zazwyczaj spędzają oni dzień zakochanych. Dla dwóch
trzecich z nas nieistotne jest miejsce świętowania – ważne, żeby robić
to razem z ukochaną osobą. 15% Polaków zwykle wybiera się w walentynki
na romantyczną randkę. Na imprezę ze znajomymi idzie tylko co dziesiąty
Polak. 8% z nas wycina walentynkowe serca z papieru dla swojej drugiej
połówki. Wśród ankietowanych znaleźli się także prawdziwi dowcipnisie -
3% respondentów przyznało się do wysyłania znajomym walentynkowych
kartek dla żartu.
Lot balonem czy perfumy?
Firma wonga.com zapytała Polaków także o
wymarzony walentynkowy prezent. W tej kwestii ankietowani okazali się
być również niezwykle romantyczni. Ponad połowa z nas chce spędzić
walentynki w wyjątkowy, niecodzienny sposób i jest to wymarzony prezent,
jaki mogliby dostać od ukochanej osoby. Tylko 14% respondentów marzy o
niecodziennej rozrywce, np. lot balonem. Wśród mile widzianych prezentów
znalazły się również perfumy – wskazało je 10% badanych, bon do
ulubionego sklepu wybrało 7% respondentów, a 4% biorących udział w
badaniu – ubrania. Ankietowani odpowiadali również na pytanie o to, jaki
prezent z okazji dnia zakochanych najczęściej dostają. 38% badanych
zostaje obdarowanych wyjątkowo spędzonym czasem. Na niecodzienną
rozrywkę ma szansę jedynie 6%. Prawie jedna czwarta z nas (23%)
odpowiedziała, że są to inne upominki – nie wiadomo czy są to pomysły
trafione. Bezpiecznym wyborem dla wielu okazują się być perfumy – 22%
Polaków przyznało, że to właśnie taki prezent najczęściej dostaje od
ukochanego. Polacy wypowiedzieli się również na temat upominków, które
sami najbardziej lubią kupować drugiej połówce. W tym przypadku, znowu
najczęściej wskazywanym (46% respondentów) jest, niekiedy bezcenny,
wyjątkowo spędzony czas. Na drugim miejscu znalazły się perfumy (21%
wskazań). 16% Polaków wybrało tajemniczą odpowiedź „inne”. Jedynie 8% z
nas chce zorganizować walentynkową niezwykłą niespodziankę.
Oszczędni, lecz romantyczni
Chociaż wydawałoby się, ze walentynkowe
randki mogą być okazją do sporych wydatków, to wyniki badania wskazują
odmiennie. Okazuje się, że Polacy dość ostrożnie podchodzą do kosztów
związanych z dniem zakochanych. Większość z nas (56%) planuje z tej
okazji wydać maksymalnie 100 złotych. Jedna trzecia ankietowanych (32%)
chce na ten cel przeznaczyć pomiędzy 100 a 300 zł. Tylko 11% z nas
rezerwuje sobie na walentynki więcej niż 300 złotych.
14 lutego już blisko, zostało niewiele
czasu na zorganizowanie niezapomnianej randki i kupno prezentu ukochanej
osobie. W tym roku postawmy na wspólnie spędzony czas – jesteśmy
bardziej romantyczni, niż się spodziewamy!
Badanie przeprowadzone metodą CAWI w
październiku 2015, n=800, próba reprezentatywna użytkowników Internetu, w
wieku 20-55 przez Ipsos na zlecenia wonga.com.
Źródło:Wonga/Ipsos
Komentarze
Prześlij komentarz