Zanim
poznamy nowych triumfatorów Imagine Cup 2016, przypomnijmy sobie
zwycięzców Finałów Krajowych Imagine Cup 2015. Zespoły rywalizowały w
trzech kategoriach: Games, Innovation oraz World Citzenship
Na początku kategoria Games:
1. Miejsce: Serious English Name z Uniwersytet Łódzki
Studenci: Bartosz Jędrasik, Renata Ciesielska,
Łukasz Kraśniewski
oraz Piotr Rachubiński. Mentor: Piotr Jaszczyk
Drużyna z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do konkursu
grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas jego misji, by stać
się silniejszym. Aby osiągnąć ten cel, gracz musi ćwiczyć razem z
postacią. Gra śledzi wyniki ze specjalnej opaski Fitbit i przekłada je
na progres wojownika w grze. W ten sposób zarówno gracz, jak i jego
awatar dążą do lepszej kondycji.
2. Miejsce: Vivid Dream z Uniwersytet Jagielloński
Studenci: Dariusz Furman, Kamil Spisak, Michał Matuszewski oraz Sebastian Jeleń. Mentor: Alexander Wachtel
Dude Wars to projekt studentów Uniwersytetu
Jagiellońskiego. Jest to gra typu RTS (Real Time Strategy – Strategia
Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w
sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi,
a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji.
3. Miejsce: Lumi-System z Politechnika Gdańska
Studenci: Krystian Trubisz, Krzysztof Kowalski, Marta Milewska oraz Michał Platta. Mentor: Łukasz Młynik
Studenci z Gdańska zaprezentowali swoją platformę dla
rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Ich projekt ma pogodzić
fanów odmiennych typów gier, łącząc w sobie możliwość wybrania jednego z
dostępnych już tytułów lub stworzenia i zmodyfikowania swoich własnych
modułów dostosowanych do ich preferencji. Całość rozgrywek odbywa się na
tablecie z Windows 8.1.
Druga kategoria; Innovation
1. Miejsce: Smart mirrors z Zespół
Szkół Komunikacji im. H.Cegielskiego w Poznaniu, Wyższa Szkoła Nauk
Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższa Szkoła Zarządzania w
Warszawie oraz Politechnika Poznańska.
Studenci: Bartosz Ambrożkiewicz, Aleksandra Olszewska, Michał Cwiojdziński
oraz Mateusz Kudła. Mentor: Mikołaj Owczarczak.
oraz Mateusz Kudła. Mentor: Mikołaj Owczarczak.
Projekt przeznaczony dla motocyklistów powstał dzięki
współpracy uczniów i studentów Zespółu Szkół Komunikacji im.
H.Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i
Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz
Politechniki Poznańskiej. Dzięki telefonowi umieszczonemu w obszarze
klatki piersiowej, specjalnej aplikacji oraz konstrukcji lusterek,
kierowca motocykla nie musi już dopasowywać ustawienia lusterek w
zależności od pozycji ciała – dzieje się to automatycznie. Kiedy osoba
prowadząca jednoślad pochyla się mocniej przy większej prędkości,
aplikacja znajdująca się w telefonie ustawia lusterka w odpowiedniej
pozycji, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowcy.
2. Miejsce: Stattist z Uniwersytet Jagielloński
Studenci: Michał Budzyński oraz Michał Szewczyk. Mentor: Michał Markiewicz
Studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego postanowili
zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie
dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych
ilości informacji w internecie.
Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w
jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki, czy
powodzenia kampanii marketingowej.
3. Miejsce: Untwisted Team
z Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej oraz Państwowa
Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera w Łodzi.
Studenci:
Adrian Bystrek,
Anna Garncarczyk,
Jacek Filo
oraz Przemysław Smyrdek. Mentor: Szymon Tengler.
Projekt Untwisted to aplikacja na smartphone z systemem
Windows 8.1, która pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia
ruchu w klubach, kawiarniach i pubach. Dzięki temu użytkownik, który
właśnie umówił się z pięciorgiem przyjaciół, łatwo znajdzie wolny
stolik, nie frustrując się przy tym poszukiwaniem odpowiedniego miejsca.
Aplikację stworzyli studenci Akademii Techniczno-Humanistycznej w
Bielsku-Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i
Teatralnej w Łodzi.
I ostatnia kategoria: World Citzenship z Politechnika Białostocka
1. Miejsce: Toast and Brains
Studenci:
Marcin Joka,
Michał Grześ,
Krzysztof Dziemiańczuk
orazMichał Bogucki. Mentor: Maciej Kopczyński.
Studenci Politechniki Białostockiej przygotowali
projekt Photon – innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i
logicznego myślenia poprzez zabawę. Polega ona na wykorzystaniu małego
robota zintegrowanego ze smartfonem, tabletem lub komputerem. Urządzenie
pozwala także wziąć udział w interaktywnych grach z innymi
użytkownikami. Każdy Photon rośnie wraz z jego właścicielem. Poprzez
zdobywanie nowych umiejętności i zdolności zwiększa swoje możliwości.
2. Miejsce: Science Sergeants z Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie
Studenci:
Damian Frąszczak,
Dawid Bugajewski,
Ernest Szczepaniak oraz
Krzysztof Jakubowski. Mentor: Mariusz Chmielewski.
Drużyna Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy zgłosiła do konkursu
projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie monitorować stan
zdrowia. iSULIN to poręczny, przenośny biosensor, współpracujący z
aplikacją mobilną. Pomiary zrobione na nadgarstku pacjenta zbierane są
przez aplikację oraz przechowywane i przetwarzane w chmurze w czasie
rzeczywistym tak, aby diabetyk miał najaktualniejsze dane o swoim stanie
zdrowia. Aplikacja rekomenduje również odpowiednią dietę oraz umożliwia
kontakt z personelem medycznym.
3. Miejsce: Cervi z Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie.
Studenci:
Vadym Melnyk,
Dominik Ciurko,
Ivan Kopytko
oraz Łukasz Wojakowski. Mentor: Marek Horwat.
Projekt zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie to system transmisji i
analizy danych, korzystający z technologii Microsoft Azure, wspomagany
bezzałogową maszyną latającą. Rozwiązanie jest odpowiedzią na problemy
związane z bezpieczeństwem miejsc trudnych do ochrony tradycyjnymi
metodami. Autonomicznie poruszający się dron, dokonujący bieżącej
analizy monitorowanego obrazu w chmurze, jest przeznaczony dla
instytucji takich jak straż graniczna czy służby ratownicze.
Źródło: technologieinnowacje.blogspot.comMicrosoft/własne/
Komentarze
Prześlij komentarz