Przejdź do głównej zawartości

Przypomnijmy sobie zwycięzców Finałów Krajowych Imagine Cup 2015

Zanim poznamy nowych triumfatorów Imagine Cup 2016, przypomnijmy sobie zwycięzców Finałów Krajowych Imagine Cup 2015. Zespoły rywalizowały w trzech kategoriach: Games, Innovation oraz World Citzenship

Na początku kategoria Games:

1. Miejsce: Serious English Name z Uniwersytet Łódzki

Studenci: Bartosz Jędrasik, Renata Ciesielska, Łukasz Kraśniewski oraz Piotr Rachubiński. Mentor: Piotr Jaszczyk

Drużyna z Uniwersytetu Łódzkiego zgłosiła do konkursu grę Bandbarian. Śledzi ona losy wojownika podczas jego misji, by stać się silniejszym. Aby osiągnąć ten cel, gracz musi ćwiczyć razem z postacią. Gra śledzi wyniki ze specjalnej opaski Fitbit i przekłada je na progres wojownika w grze. W ten sposób zarówno gracz, jak i jego awatar dążą do lepszej kondycji.

2. Miejsce: Vivid Dream z Uniwersytet Jagielloński

Studenci: Dariusz Furman, Kamil Spisak, Michał Matuszewski oraz Sebastian Jeleń. Mentor: Alexander Wachtel

Dude Wars to projekt studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest to gra typu RTS (Real Time Strategy – Strategia Czasu Rzeczywistego) przeznaczona dla wielu graczy walczących ze sobą w sieci. Pozwala na zmagania między platformami mobilnymi i stacjonarnymi, a dzięki systemowi rankingowemu skupia się na rywalizacji. 

3. Miejsce: Lumi-System z Politechnika Gdańska

Studenci: Krystian Trubisz, Krzysztof Kowalski, Marta Milewska oraz Michał Platta. Mentor: Łukasz Młynik

Studenci z Gdańska zaprezentowali swoją platformę dla rozgrywek karcianych – Card Games Platform. Ich projekt ma pogodzić fanów odmiennych typów gier, łącząc w sobie możliwość wybrania jednego z dostępnych już tytułów lub stworzenia i zmodyfikowania swoich własnych modułów dostosowanych do ich preferencji. Całość rozgrywek odbywa się na tablecie z Windows 8.1.

Druga kategoria; Innovation

1. Miejsce: Smart mirrors z Zespół Szkół Komunikacji im. H.Cegielskiego w Poznaniu, Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższa Szkoła Zarządzania w Warszawie oraz Politechnika Poznańska.

Studenci: Bartosz Ambrożkiewicz, Aleksandra Olszewska, Michał Cwiojdziński
oraz Mateusz Kudła. Mentor: Mikołaj Owczarczak.

Projekt przeznaczony dla motocyklistów powstał dzięki współpracy uczniów i studentów Zespółu Szkół Komunikacji im. H.Cegielskiego w Poznaniu, Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie oraz Politechniki Poznańskiej. Dzięki telefonowi umieszczonemu w obszarze klatki piersiowej, specjalnej aplikacji oraz konstrukcji lusterek, kierowca motocykla nie musi już dopasowywać ustawienia lusterek w zależności od pozycji ciała – dzieje się to automatycznie. Kiedy osoba prowadząca jednoślad pochyla się mocniej przy większej prędkości, aplikacja znajdująca się w telefonie ustawia lusterka w odpowiedniej pozycji, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo kierowcy.

2. Miejsce: Stattist z Uniwersytet Jagielloński

Studenci: Michał Budzyński oraz Michał Szewczyk. Mentor: Michał Markiewicz

Studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego postanowili zaprojektować rozwiązanie Stattist.com, umożliwiające selekcjonowanie dopasowanych do odbiorcy publikacji i analiz danych spośród ogromnych ilości informacji w internecie. Ta spersonalizowana gazeta i narzędzie analityczne w jednym może być wykorzystywane do badania popularności danej marki, czy powodzenia kampanii marketingowej.

3. Miejsce: Untwisted Team z Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej oraz Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. L.Schillera w Łodzi.

Studenci: Adrian Bystrek, Anna Garncarczyk, Jacek Filo oraz Przemysław Smyrdek. Mentor: Szymon Tengler.

Projekt Untwisted to aplikacja na smartphone z systemem Windows 8.1, która pokazuje aktualne informacje dotyczące natężenia ruchu w klubach, kawiarniach i pubach. Dzięki temu użytkownik, który właśnie umówił się z pięciorgiem przyjaciół, łatwo znajdzie wolny stolik, nie frustrując się przy tym poszukiwaniem odpowiedniego miejsca. Aplikację stworzyli studenci Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.

I ostatnia kategoria: World Citzenship z Politechnika Białostocka

1. Miejsce: Toast and Brains

Studenci: Marcin Joka, Michał Grześ, Krzysztof Dziemiańczuk orazMichał Bogucki. Mentor: Maciej Kopczyński.

Studenci Politechniki Białostockiej przygotowali projekt Photon – innowacyjny system, który uczy dzieci programowania i logicznego myślenia poprzez zabawę. Polega ona na wykorzystaniu małego robota zintegrowanego ze smartfonem, tabletem lub komputerem. Urządzenie pozwala także wziąć udział w interaktywnych grach z innymi użytkownikami. Każdy Photon rośnie wraz z jego właścicielem. Poprzez zdobywanie nowych umiejętności i zdolności zwiększa swoje możliwości.

2. Miejsce: Science Sergeants z Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie

Studenci: Damian Frąszczak, Dawid Bugajewski, Ernest Szczepaniak oraz Krzysztof Jakubowski. Mentor: Mariusz Chmielewski.

Drużyna Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy zgłosiła do konkursu projekt iSULIN, który ma pomóc diabetykom skutecznie monitorować stan zdrowia. iSULIN to poręczny, przenośny biosensor, współpracujący z aplikacją mobilną. Pomiary zrobione na nadgarstku pacjenta zbierane są przez aplikację oraz przechowywane i przetwarzane w chmurze w czasie rzeczywistym tak, aby diabetyk miał najaktualniejsze dane o swoim stanie zdrowia. Aplikacja rekomenduje również odpowiednią dietę oraz umożliwia kontakt z personelem medycznym. 

3. Miejsce: Cervi z Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie.

Studenci: Vadym Melnyk, Dominik Ciurko, Ivan Kopytko oraz Łukasz Wojakowski. Mentor: Marek Horwat.

Projekt zespołu z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie to system transmisji i analizy danych, korzystający z technologii Microsoft Azure, wspomagany bezzałogową maszyną latającą. Rozwiązanie jest odpowiedzią na problemy związane z bezpieczeństwem miejsc trudnych do ochrony tradycyjnymi metodami. Autonomicznie poruszający się dron, dokonujący bieżącej analizy monitorowanego obrazu w chmurze, jest przeznaczony dla instytucji takich jak straż graniczna czy służby ratownicze. 

Źródło: technologieinnowacje.blogspot.comMicrosoft/własne/

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zobacz wyniki, zdjęcia i nagranie z oficjalnego ważenia zawodników przed KSW 35

Poznaj strzelecki celownik termowizyjny SCT „RUBIN”

Gorąca sesja zniewalająco pięknej Joanny Krupy

Agnieszka Wasilewska powalczy o koronę Miss Globe 2015

Poznaj najlepsze hity na Sylwestra 2016

Poznaj wielokalibrowy karabin wyborowy TOR używany przez snajperów GROM

Legendarne piwo Grimbergen trafiło do Polski