Na polski rynek trafi pożegnalna seria modelu
S60 T6 AWD z trzylitrowym silnikiem benzynowym. Każde z aut tej
limitowanej edycji będzie się wyróżniać jasnoniebieskim lakierem Rebel
Blue oraz sportowym pakietem R-Design. Pod maską znalazł się silnik o
mocy 304 KM, którą można podnieść za pomocą fabrycznego programu
Polestar do 329 KM. Do Polski trafi 25 takich samochodów z bardzo
bogatym wyposażeniem i w korzystnej cenie
Ponad trzysta szwedzkich koni
Volvo
S60 T6 AWD to prawdziwy wilk w owczej skórze. W samochodzie zamontowano
trzylitrową, rzędową, sześciocylindrową jednostkę benzynową o mocy 304
KM. Ten sam silnik posłużył do napędu limitowanej serii S60 Polestar o
mocy 350 KM oraz do zbudowania prototypu S60 Polestar o mocy ponad 500
KM. W S60 T6 AWD zastosowano napęd na cztery koła i klasyczną,
hydrokinetyczną skrzynię biegów. Istnieje oczywiście możliwość zmiany
biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Sprint do 100 km/h ze startu
zatrzymanego trwa zaledwie 5,9 s. Po wgraniu fabrycznego programu
Polestar moc rośnie do 329 KM, a czas rozpędzania od 0-100 km/h skraca
się do 5,7 s. Model S60 T6 AWD jest lubiany zwłaszcza w Szwecji, gdzie
traktuje się go jako doskonałą bazę do znacznie mocniejszych projektów.
Trzylitrowy silnik, wyposażony w pojedynczą turbosprężarkę, jest
dynamiczny już od 1000 obr./min. Przyspieszaniu towarzyszy niezapomniany
dźwięk, który nie jest wspomagany żadnymi urządzeniami elektronicznymi.
Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
À la Polestar
Pożegnalna
seria S60 T6 AWD będzie dostępna w kolorze Rebel Blue, który od lat
jest znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Polestar. Do rąk
polskich klientów trafi odmiana z pakietem sportowym R-Design w
najwyższej wersji wyposażenia – Summum. Auto jest osadzone na
19-calowych, pięcioramiennych felgach Ixion i ma sportowy pakiet
optyczny obejmujący m.in. inne zderzaki, spojlery, czy sportowe końcówki
rur wydechowych. Sportowych akcentów nie zabrakło także we wnętrzu
auta. Tworzą je m.in. kubełkowe fotele pokryte skórą i nubukiem,
sportowa kierownica, metalowe nakładki pedałów, czarna podsufitka oraz
mnóstwo sportowych dekorów, przeszyć i innych dodatków.
Każdy
z samochodów będzie wyposażony m.in. w klimatyzację automatyczną,
skrętne reflektory biksenonowe, podgrzewane siedzenia i szybę czołową,
radio z Bluetooth z systemem nagłośnieniowym High Performance,
nawigację, kamerę cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. O
bezpieczeństwo zadbają systemy monitorowania martwego pola, tempomat
adaptacyjny oraz systemy ostrzegające przed kolizją i niezamierzonym
opuszczeniem pasa ruchu.
Tak
skonfigurowane auto kosztuje 254 800 zł, jednak Volvo Car Poland
przygotowało specjalną, atrakcyjną ofertę dotycząca tego modelu. Z jej
szczegółami można zapoznać się u dealerów. To ostatnia szansa aby
kupić Volvo S60 w tej specyfikacji z trzylitrowym silnikiem.
Fot. Krystian Kwaśniewski
Komentarze
Prześlij komentarz